S80 T6. Fra 1999.
Bilen hopper kraftigt ved ca 1700 til 1800 omd kun ved kold motor. jeg kan holde den der hvis jeg vil så den bliver ved. Den tager hårdt fat og ligsom slipper igen, men kun når den er kold. Når den har kørt ganske lidt, bare få 100m og jeg prøver igen er det væk. Har været på volvo, de fik bilen en overnatning så de, 2 mand, kunne prøve ved kold start. De er enig med mig i, at den er hel gal. De skiftede gasspjæld og opdaterede det. det hjalp ikke noget. Luften er skilt og samlet. Ingen fejl. Slange ved banjobolt / oliefælde under indsugning er renset. ( 2 mm hul var stoppet af slakker). Oliefælde skiftet. Stadig det samme.
Har prøvet rense spray i indsugning og rens i bensin. Hjælper ikke noget. Volvo siger at de følere der måler temp virker / viser rigtigt. Alle andre fejl på div. følere ville komme som fejl på udskrifter. Gear kasse var skiftet da jeg købte bilen ved 150000 km. Nu har den kørt 215000. ved ikke om det kan være den, men tror det ikke. Det kan vel ikke bare være olieskift på denne.???
Volvo kan vist ikke finde noget, hvis den ikke selv kommer med fejl.
Er der nogle gode råd ?? da jeg er ved at løbe noget sur i det ???