ombygning til blyfri

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ombygning til blyfri

Indlægaf leon » søn jul 23, 2006 11:15 am

hej - jeg har lige realiseret en gammel drøm om at anskaffe en duet. Ham jeg købte fra fortalte den kunne køre på 98, men det er jo efterhånden heller ikke nemt at skaffe. Da den alligevel skal hovedrenoveres kunne jeg tænke mig at få denombygge den så den kan køre blyfri. Skal den bare have skiftet topstykket, eller er det et større sag end det?
leon

Re: ombygning til blyfri

Indlægaf Gæst » man jul 31, 2006 19:20 pm

leon skrev:hej - jeg har lige realiseret en gammel drøm om at anskaffe en duet. Ham jeg købte fra fortalte den kunne køre på 98, men det er jo efterhånden heller ikke nemt at skaffe. Da den alligevel skal hovedrenoveres kunne jeg tænke mig at få denombygge den så den kan køre blyfri. Skal den bare have skiftet topstykket, eller er det et større sag end det?

Hej og tillykke med duetten.
Det er ikke en gang topstykket i det hele. Det er kun 4 ventilsæder som skal byttes. Og samtiddig tror jeg, få du (hvis det bliver lavet ordentligt)nogle nye store (44 mm) vetiler.
De 4 sæder kostede mig 1800 kr. hos på Gammel Køge Landevej i KBH. Jeg ved ikke om prisen er realistisk. Men alligevel: herrern ser mig aldrig igen. Han har nemlig lavet noget snavs. Og hvad der var værre: han kunne ikke tilstå det.
hilsen
Gæst

Indlægaf Duett » tirs aug 01, 2006 20:16 pm

Hej Leon. Kan du ikke selv, kan både Christian Worm og Classic Volvoparts i Hammel levere et ombytningstopstykke total renoveret og konverteret til blyfrit. Jeg mener de tager ca. 3000,00 kr for sådan et til B18/20,lige klar til montage. Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Gæst » ons aug 02, 2006 15:54 pm

Duett skrev:Kan du ikke selv, ....

Klart, jeg betalte 1800 kr for at få sæderne bygget ind. Det er et arbejde til en cylinderservice. Prisen var inklusive moms men eksklusive nye ventiler. Hvis topstykket yderligere skal planes kommer man nemt op til 5000 kr i alt.

Jeg har dog også en anden motor, som ikke er bygget om til blyfri. Og det bliver den heller ikke. For den pris få man nemligt en hel del blyerstætning. Det kan altså næsten ikke betales at lave om på motoren.

hilsen
Gæst

Indlægaf leon » man aug 14, 2006 16:30 pm

Tak for rådene. Jeg har kontaktet Classic Volvoparts, og han siger at et topstykke med det hele koster 3300 + moms. Det lyder rimeligt, nu må jeg se hvad resten løber op i.
leon

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj