Hej
Da jeg k'ørte i Volvo 240, var jeg forvendt med at der var varme i kabinen nærmest inden jeg nåede ud af byen jeg bor i, og den er temmelig lille, med andre ord i løbet af 5 minutter. Nu kører jeg så i en i øvrigt dejlig V70 fra 1997 men synes ærlig talt at det tager ret lang tid at få varme i kabinen, jeg har kun 7 km på arbejde (burde cykle), men tager altså bilen, og det er først på den sidste km omtrent, at der begynder at komme lidt varme.
Der er tilsyneladende ingen utætheder i varmeapparatet, de kendte tegn, lugten af kølervæske og meget dug har jeg ikke, og det ser ud til at der er kølervæske nok på. Eksansionsbeholderen står godt nok på minimum, men så skulle køleren jo være fuld.
Har en enkelt gang ved en halvhård opbremsning kombineret med et skarpt venstresving, bemærket af kontrollampen for kølervæskestand har lyst, sidder sensoren/måleren i ekspansionsbeholderen eller i selve køleren?
Min bil blev fra ny monteret med et (påstod tidligere ejer) mega dyrt speciel klimanlæg til 45.000 kr i 1997. Jeg kender ikke mærket på anlægget og har ikke kunne finde noget om anlægget på nettet.
Her ville jeg så have sat et foto det specielle klimaanlæg ind, men det evner jeg ganske enkelt ikke, man SKAL åbenbart være datamatiker for at gøre dette. Jeg har faktisk brugt det meste af en time på at sætte et foto ind. Først får jeg at vide at fotoet er for stort, hvilket jeg så får ændret, da jeg så forsøger at sætte det ændrede foto ind, hvilket mislykkes nogle gangen, får jeg at vide at kvoten nu er opbrugt. Det kan ganske simpel ikke være rigtigt at det skal være så svært. Jeg vil da lige tilføje, at jeg også benytter andre fora på nettet hvor jeg uden problemer har lagt fotos ud. Det er muligt at der er hjælp at hente på nette, men hvad hjælper det, hvis man ikke ved hvad man skal lede efter, img, URL og BBkoder, er altsamme volapyk for mig. Det er ganske enkelt ikke tilfredsstillende.
Håben at der er nogen der kan hjælpe, trods mit lidt sure opstød.
Mvh. Niels Chr.