Skift af tandrem på V50 T5

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skift af tandrem på V50 T5

Indlægaf Jabba » tors apr 11, 2013 16:23 pm

Har ringet lidt rundt for priser på udskiftning af tandrem, drivrem, vandpumpe, m.m.

Jeg kontaktede et par Volvo værksteder i Sverige og blev lidt forundret over at det ene værksted ikke synes jeg skulle skifte vandpumpen. Det gjorde de ikke på Volvo motorer sagde han :?: Det andet værksted anbefalede det.

Nu er jeg måske af den gamle skole, men har altid "lært" at man skifter vandpumpe samtidigt med tandremmen. Er konstruktionen/kvalitetn anderledes på Volvo motorer der gør at vandpumpen ikke behøver udskiftning? Det er en "rigtig" Volvo motor aka 2.5 femcylindret med turbo. Er der nogen der kan rette mig ind på rette spor? Har ikke adgang til mit servicehæfte den næste uges tid (ifald der skulle fremgå noget der), så sig endelig til hvis I ved noget.

Måske en anbefaling omkring eksakt hvad der bør skiftes, f.eks. tandrem, drivrem, knasthjul, vandpumpe, diverse hjul.

PFT.
V50 T5 Aut. Summum MY2005
Jabba
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Skift af tandrem på V50 T5

Indlægaf gmtgmt » tors apr 11, 2013 17:52 pm

Volvo mener ikk at vandpumpen skal skiftes med mindre der slør eller utæt. har set flere der har gået +300 de dør ikk ligsom de billige uorginale.

Du kan bare skrive christian så kan vi da nok også ordne det ellers ved jeg et godt værkede ude omkring mig til en fair pris
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj