Tandrem skift hos sidegade-mekankker???

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Tandrem skift hos sidegade-mekankker???

Indlægaf fmm1000 » søn maj 05, 2013 20:25 pm

Jeg har en xc70 diesel fra 2008. Altså den nye model.
Bilen skal have skiftet tandrem på motoren og gearkasseolie i automatgearkassen.

Jeg bruger normalt en sidegademekaniker men har altid fået skiftet tandrem pg gearkasseolie hos Volvo.

1.Spørgsmålet er om det er pjat at få det skiftet hos Volvo og jeg lige så godt kan lade min sidegademekaniker gøre det.
Det er bare så rasende dyrt hos Volvo, men på den anden side er det jo og rasende dyrt, hvis gearkasse og motor brænder sammmen.

2. Hvis jeg lader min sidegademekaniker skifte tandrem, bør man så bruge originale dele eller er en uoriginal tandrem lige så god.
fmm1000
Bruger
Bruger

Re: Tandrem skift hos sidegade-mekankker???

Indlægaf gmtgmt » søn maj 05, 2013 20:46 pm

Personligt ville jeg nok vælge volvo til remen pga jeg har set så meget lort komme fra de små værksteder de kan satme få lavet meget ravage end gavn og så bliver det dyrt i din ende. samme med gearolie det er ikke alle der ved hvordan de skal gøre det specielt ikk på sådan en ny vogn som din.

Hvor i landet er du fra måske er der nogle der ved et godt billigt værksted i nærheden? der ved hvad de laver.

Jeg kunne ikk finde på at bruge andet end orginale Dele specielt Vandpumpen har set så mange gå i stykker efter 60-80tkm af de der uorginale det har kostede et par motore.
Orginalt er ikk så meget dyre end uorginalt mere nogle gange kan det inda være omvent...

Gear kassen skal skyldes og ikk bare skiftes og der er special procedyre på sådan en som din med temperatur måling og så vidre
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj