Har fornøjelsen af at være den glade nye ejer af en V70 fra 2001 og efter at have skiftet fra en 940 må jeg indrømme at jeg ikke kan begå mig i motorrummet mere - endnu i hvert fald.
Var i dag til service med aircondition anlægget - mere herom i en anden tråd senere - og på vej hjem lyste den røde advarselstrekant og i displayet står der "kølervæske lav, stands motoren".
Værkstedet har kun kigget på aircon anlægget.
Jeg trillede ind på den nærmeste tank og kunne med undren konstatere at beholderen til kølervæske er helt fuld, over max mærket.
Som sagt har vi lige købt bilen, så måske jeg bare ikke har lagt mærke til det, men jeg synes ikke at have set at der var for meget væske på tidligere.
Jeg ringede til værkstedet, for at høre om de kunne have kommet til at rykke i en føler eller noget andet i forbindelse med aircon servicen - som nævnt er det en af de første gange jeg kigger ned i et V70 motorrum - men de fortalte at jeg bare skulle suge den overskydende væske op, så ville fejlbeskeden forsvinde.
Nu er det så lige at jeg undrer mig over et par ting:
Hvordan hænger det sammen at beskeden er "kølervæske lav" når der er for meget væske i beholderen?
Hvis der hele tiden har være for meget væske på hvorfor så et problem nu?
Hvis væskestander var korrekt hvad er der så sket?
Mvh Tom