Har lidt problemer med at for indstillet min karburator.
Har skiftede karburator på min kære gamle 242 med en B230AT motor. da den gamle begyndte at pisse benzin alle vegne. (dårlige pakninger)
Den "nye" karb kommer fra en B23AT er er magen til min gamle (hva jeg kan se ihvertfald)
den trækker fint i 1 og 2 gear. men i tredje hvis den for fuld gas dør den ved 4500 omdr og i 4 omkring 3500 omdr. jeg kan dog godt trække den helt ud hvis jeg f.eks kun giver 80-90% pedal.
i fri-gear tag den fint omdrejninger, og tomgang står den også fint
Det er som om den drukner når der er load på i 3 og 4 gear. samtidige med at den skyder helt vildt i alle gear hvis man bare slipper speederen.
som sagt mener jeg den har en for fed blanding. har skiftede membran til en ny. og dyserne kan man ikke lige skifte over fra den gamle til den nye, da de er presset i. og har endnu ikke fået købt det værktøj man skal bruge til at indstille nålen med ( bliver bestilt her i løbet af ugen)
spørgsmålet er så om det er nålen jeg skal stille på, eller om jeg evt kan skrue ladetrykket lidt op så bliver blandinger vel mere lean ? (køre pt med 0,5 bar, og der er ingen tændingsbanken.)
andre tænker har været at benzin-pumpen er ved at være færdig, men som sagt den trækker fint i 1 og 2 gear ?
hvis jeg ikke kan få det hen, må jeg nok bare fixe den gamle karb, og prøve at sætte den i igen. det er jo noget gammel mekanik efterhånden, så det er jo ikke sikkert man bare kan skifte rundt på det.
er der nogen der har nogen guld korn ?