Volvo 460 1,8 Lampdasonde

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 460 1,8 Lampdasonde

Indlægaf VolvoHans460dk » tirs okt 22, 2013 8:37 am

Jeg har tidligere tidligere haft et indlæg herinde, hvor jeg bl.a. beskrev om mine triste oplevelser med min 460'er, som døde mens alt lyste i panelet.

Opdateringen her til er, at jeg siden bemærkede at emission/lampdasonde-logoet lyste... og bilen kørte ureglmæssigt, hvis den altså ikke døde før den kom afsted.
Men alt i alt var det få 100 meter, hvis den altså kørte, hvor det kunne tage op til 7 timer før bilen kunne forsætte som ny.

Takke været en tur på den lokale ophugger-plads og en bekendt, så lykkes det at finde samme logo på fronten, som i panelet og derved fandt vi frem til at det var sonden.
Jeg har dog følgende spørgsmål:

Hvor langt kan sådan en sonde normalt holde? (Jeg tænker her på KM). Bilen er som sagt fra 95 og har kørt 290.000, og tror aldrig den før har været skiftet.

Er der evt. noget særligt man skal reset/nulstille eller andet man skal gøre, hvis man selv skifter den?

Samt er der nogle som ved eller kan huske hvor i motoren stikket til lampdasonden sidder på den? (Volvo 460 1,8i Pacific)

Håber jeg kan få svar... og god dag til Jer alle

Hilsen VolvoHans
Volvo-historik: Volvo 460 1,8 Pacific 1995 (2013-2014) Volvo V40 2,0T 1997 (2014- )
VolvoHans460dk
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Herning-området / Midtjylland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj