Hej alle!
Undskyld det meget sene svar. Havde glemt min kode til min bruger og havde ikke fået gjort noget ved det.
Men tusinde tak for hjælpen. Selve tandrem skiftet tog mig ca 3-4 timer. Min remstrammer var dog utæt så, der gik lige 1 dag ekstra med, at vente på delen kom hjem. Dét er så en af ulemperne ved, at eje en af de tidlige 850'ere - senere modeller har jo remstrammer HJUL og ikke stempel
Det var forholdsvis nemt at gå til. Havde kun lidt problemer med, at montere den nye rem. Der skulle presses til for, at få den over det sidste tandhjul!

Samt at min moment nøgle var for stor til, at kunne komme til at stramme boltene til remstrammeren, så det blev på "gefühl"
Jeg havde markeret tandhjulene med tush og gav begge hjul en strips imellem hinanden - så kunne det ikke gå helt galt!
Jeg fulgte også denne guide:
http://www.happywrenching.com/volvo/850 ... ement.htmlFik dog kun skiftet selve tandremmen samt det utætte remstrammer-stempel.
2 dage senere klarede den kære 850'er en sommertur til harzen og hjem igen på 1 uge og ca. 1200 km. Fulgtes med familiens 940 stc fra '97. Den gav desværre problemer på hjemturen da dens Lamda sonde gav op = 2-4 gange i nødsporet på autobahn hvor nysgerrige blikke forårsagede sammenstød i yderste vognbane da en Mercedes 190e kørte op i en rød Volvo V50.. Politiet ankom og spærrede hele autobahn af. Imidlertid havde den gamle 940 fået hostet sig igang igen, så vi futtede videre på den pludselig tomme og helt øde autobahn. Det var specielt! 2 Volvo'er på autobahn i højsæsonenen helt for os selv !