Hej Søren
Forskrækket er jeg ikke, men man kan ikke side og skrive på Volvosnak når man jagter hk
Weekenden hvor jeg forventede skulle bruges på hk. jagt, blev omstødt af højere magter (min kone) som havde andre planer.
Men i går og i dag der var hun på arbejde ,og jeg havde taget fri.
Så jeg er kommet lidt videre. før jeg gik i gang fandt jeg en landevej i nærheden hvor jeg testede min bil. Jeg stoppede ved et skilt og gav fuld gas frem til det næste skilt. og aflæste hastigheden. så prøvede jeg at køre 70 ved første skilt og igen fuld gas, og aflæse hastigheden ved det næste skildt.
Jeg har undladt at sætte hastighed på, men det var langt over det tilladte på en landevej.
Jeg fandt en vakuum slange der var flækket og skiftede den. så opdagede jeg at min wastergate ikke lukkede som den skulle, en justering så var den på plads.
Så har jeg brugt 4 forskellige Lindemanns produkter. indsugnings rens, dysse rens, oktan boost og et additiv til motorolien.
oktan boost koster 149 kr hos Thansen og en flaske er til 50 liter benzin. så det er billigere at købe en højoktan benzin på tanken.
De andre ting i om omkring motorrummet er kontrolleret og renset men ingen fejl fundet.
Jeg har ikke haft mulighed for gå undervognen efter, før i næste uge hvor jeg har mulighed for en lift.
På min lille interimistiske teststrækning kan jeg nå ca 10 km højere op fra 0. og ved flyvende start fik jeg ca 15 km mere end første gang., så nogle hk er kommet hjem.
Om det er den rigtige måde at gøre det på ved jeg ikke, men det var da en måde at sammenligne på.
Alt her er uden BSR
Om det har ændret på brændstoføkonomien må tiden vise.
Undskyld Ulrik, med den høje og lave gearing, du har ret. Jeg er sikker på du forstod hvad jeg mente.