Højt benzinforbrug volvo 850 2,5 T

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Højt benzinforbrug volvo 850 2,5 T

Indlægaf cnstorm » man feb 03, 2014 21:08 pm

Og mht. til koder, så har jeg ikke valgt at bringe dem herinde fordi vi efter hver udlæsning har foretaget en justering eller et "indgreb" og nulstillet koden, kørt 30-40 kilometer, lampen lyser igen, men nu en ny fejlkode. Men hvis eller når den melder fejl igen, så skriver jeg den herinde og venter på svar inden min mekaniker får lov til at pille ved den eller den bliver bragt til Støvring.

Igen tak...
Vedhæftede filer
IMG_0701[1].JPG
Her er vognen
IMG_0701[1].JPG (2.11 MiB) Vist 2018 gange
cnstorm
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf cnstorm » tirs feb 04, 2014 21:50 pm

Så har jeg kørt ca. 100 kilometer og lambda lampen er ikke begyndt at lyse. Og hvad bedre er har bilen i denne første måling kørt 9 km/pr liter. Det lader altså til at mit problem er blevet løst om end bilen i tomgang stadig for en for fed blanding. Ved nogle hvad det kan skyldes? Jeg tænker at hvis det bliver bragt i orden kan jeg forbedre benzinøkonomien yderligere. Nogle bud på det problem?
cnstorm
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Pede66 » tors feb 06, 2014 1:18 am

Det er ikke nemt at hjælpe når du ikke kommer med nogle fejlkoder, ej heller historikken på dem, samt de "indgreb" I har lavet?

Det undre mig meget at lampda sonden ikke sætter en kode,når i måler en forkert blanding i tomgang, så derfor kunne din mekaniker godt have ret med en utæt udstødning.
Det er også set før at en luftmassemåler ikke måler korrekt ved både tomgang og oppe i omdrejninger.
Jeg havde en hvor blandingen var ok i tomgang men for mager oppe i høje omdrejninger. Og ingen fejlkode.

MVH Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf cnstorm » fre feb 07, 2014 12:12 pm

Det må I undskylde, men jeg tænkte at koderne ikke længere var relevant, når der ikke længere er en fejlmelding. Mht. til luftmassemåler er det en original Bosch jeg har købt og monteret. Men jeg kan evt. prøve at montere den gamle igen, da den nok ikke er defekt.

Den sidste måling jeg har foretaget, godt nok kun over 100 km, ca. 2 gange 9 kilometer kørsel med 3/4 landevej og 1/4, let by kørsel (provinsen er der ikke mange kryds, kø mv.) + nypumpede dæk = 7,5 km pr. liter. Jeg mener ikke det er nok. Jeg håber det er udstødningen, men får også tjekket ting som luftfilter og tændrør i næste uge.

Mvh. Christoffer
cnstorm
Ny bruger
Ny bruger

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj