EGR ventil.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

EGR ventil.

Indlægaf Joost » tors feb 27, 2014 17:28 pm

Hejsa

Jeg har i dag fået udskiftet EGR ventilen på min Volvo V50 1.6 D S/S. Bilen har kørt 167.000km er fra slutningen af 2009 og har for et par måneder siden været til syn og gik igennem. Den gennemgik service før vi købte den i oktober sidste år.

Er der nogen herinde, der kan fortælle om det bare var tid til at den blev skiftet pga af slid eller burde det være opdaget da bilen blev serviceret af værkstedet, før vi købte den?

Jeg har været lidt rundt på nettet og fundet ud af, at det desværre er et kendt problem på den type motor der sidder i lige præcis den Volvo, men jeg har bare ikke kunne finde ud af, hvor lang holdbarhedstiden normalt er på EGR ventilen.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh
Johnni
Joost
Ny bruger
Ny bruger

Re: EGR ventil.

Indlægaf søren 2,4T » fre feb 28, 2014 7:54 am

Joost skrev:Hejsa

Jeg har i dag fået udskiftet EGR ventilen på min Volvo V50 1.6 D S/S. Bilen har kørt 167.000km er fra slutningen af 2009 og har for et par måneder siden været til syn og gik igennem. Den gennemgik service før vi købte den i oktober sidste år.

Er der nogen herinde, der kan fortælle om det bare var tid til at den blev skiftet pga af slid eller burde det være opdaget da bilen blev serviceret af værkstedet, før vi købte den?

Jeg har været lidt rundt på nettet og fundet ud af, at det desværre er et kendt problem på den type motor der sidder i lige præcis den Volvo, men jeg har bare ikke kunne finde ud af, hvor lang holdbarhedstiden normalt er på EGR ventilen.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh
Johnni

Vi fik skiftet vores ved 120.000km, sammen med partikelfilter. Men der gik kun få mdr. så var der igen bøvl med egr, partikelfilter. Så vi endte med at sælge bilen.
Mvh Søren
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Hardyfj » man mar 10, 2014 19:55 pm

Du kunne eventuelt tage kontakt til RH Motorsport i Fjerritslev, de kan slå EGR fra i motorstyringen så har du aldrig mere bøvl med den overflødige ventil. :D :D
Volvo V70 D5 år 2010
NU med RH-Motorsport trim
Volvo BM 670 år 1973
Brugeravatar
Hardyfj
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf sttn » man mar 10, 2014 20:50 pm

Hej

Det er ikke kun et Volvo problem med EGR ventil den sender udstødning gasen tilbage i motoren den bliver slidt / stopper til , derfor den lave co2. det kan hænde at dit topstykke bliver tilstoppet ( sod andet) så skal det også renses og det er ikke lovligt at blænde EGR ..... men det valg tager man jo selv?. selv ny Audi / VW ( benzin ) kan havde stoppet topstykker ( læs korte ture ).

Kender problemet fra min dag i 307SW verden, og motor er jo en PSA. den der ligger i vores v50D er jo den med bundkarte så vi er ramt dobbelt :)

ps prøv du bare og Google det ....
sttn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf ChristianV70 » man mar 10, 2014 21:01 pm

Tidligere havde jeg en Toyota Yaris diesel. Der var bøvl med EGR-ventilen indtil jeg begyndte at tilsætte BellAdd ved hver tankning. Derefter aldrig noget i vejen med den lille ventil. Det virker tilsyneladende også fint på min nuværende V70.
Træbåd med SABB motor, Ferguson 1949, MG Midget 1963 og fra efteråret -13 min første Volvo V70 1997
ChristianV70
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Bogø

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj