MOTOR Nr. 850 2,5 20 V 1993 ?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf VolvoSport » tors jan 31, 2008 23:46 pm

Hej Flemming

Hvis bilen i følge stelnummeret stelnummeret skulle være født med en B5252FS, så må det være bagsmækken, der er udskiftet eller der er blevet påklistret et 20V symbol af en tidligere ejer.
For jeg tror ikke på, at Volvo kunne finde på at udstyre bilen med en 10 ventilet motor og så sætte et logo bagpå, som fortæller, at det er en 20 ventilet.
Har du selv tjekket stelnummeret, eller har du haft ringet til Volvo og spurgt ad? For stelnummeret er jo let at afkode selv. Hele beskrivelsen står jo i reservedelskataloget fra Spareparts.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Fl. » fre feb 01, 2008 10:58 am

VolvoSport skrev:Hej Flemming

Hvis bilen i følge stelnummeret stelnummeret skulle være født med en B5252FS, så må det være bagsmækken, der er udskiftet eller der er blevet påklistret et 20V symbol af en tidligere ejer.
For jeg tror ikke på, at Volvo kunne finde på at udstyre bilen med en 10 ventilet motor og så sætte et logo bagpå, som fortæller, at det er en 20 ventilet.
Har du selv tjekket stelnummeret, eller har du haft ringet til Volvo og spurgt ad? For stelnummeret er jo let at afkode selv. Hele beskrivelsen står jo i reservedelskataloget fra Spareparts.

Mvh Christian

Hej Christian

B5252FS er det nr. som VOLVO har fundet ud af iflg. reg. attesten.

Jeg prøver her i weekenden at finde motor nr. på blokken og vender så tilbage.

Hilsen

Flemming
Fl.
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Volvo v40 T4 » fre feb 01, 2008 20:37 pm

Hej

Aner ikke en dyt om volvo motorer - men jeg kan da lige tilføje at hvis bilen er importeret fremgår det af registreringsattesten hvornår der er betalt afgift i rubrikkerne (tolddokument og tolddato)

Rigtige mænd er ikke bange for benzinprisen!
(-meenn 15 kr. og 9 km/l )
(seneste måling 8,3 km/l - volvoen skal snart udstoppes og hænges op til pynt )
Brugeravatar
Volvo v40 T4
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Nordjylland, Aalborg

Indlægaf Fl. » man feb 04, 2008 23:02 pm

Fl. skrev:
VolvoSport skrev:Jeg har prøvet at kigge i det originale reserelskatalog, og der står der ikke nogen af de numre, så jeg kan ikke afkode dem for dig. Du bliver nok nødt til at ringe til Volvo.

Jeg har en boks liggende hvor der står:
S103955406B + P1275009 + C002 + 1T50326845 + T95342 + Y.2 VOLVO
Den er til en B5252FS fra 1996.

Motorkoden (f.eks. B5252S) står faktisk også på selve motorblokken. Men det er svært at komme til at se. Det skal stå ved cylinder 1 på udstødningssiden næsten helt fremme ved inddækningen til tandremmen. Det kræver vist et spejl og godt med lys for at kunne aflæse det der.

Mvh Christian

4 Febr. 2008

Hej Christian,

Nu har jeg, takket være din hjælp, fundet motornummeret på blokken, B5252S.

Så nu skal jeg bare have bestildt, tandrem og strammerhjul, og generatorrem og 2 tilhørende strammerhjul, + diverse.

Endnu engang tak for din hjælpsomhed.

Hilsen
Flemming

Hej Christian,

Jeg prøver at finde nummeret på blokken, men ikke i aften, det stormer og sner/regner her lige nu, men tak

Hilsen Flemming
Fl.
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Midtjylland

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj