Jeg er gået igang med at skifte min tandrem selv og det går faktisk fint indtil videre, men jeg er løbet ind i et værktøjsproblem. Der er ikke så meget tolerance til værktøjet, så min Torx t45 til remstrammerhjulet er for lang og mine 10 mm toppe til vandpumpen for korte eller for lange. Tænkte jeg kunne løse problemet ved at køre ud og købe nyt værktøj, men nej åbenbart ikke !! FTZ sælger ikke til private, Mekonomen har det ikke, Wurtz har det ikke, Fyns trykluft har det ikke og jeg kan ikke finde det på Biltemas hjemmeside.
Har lige brugt 2 timer på at jagte værktøj i Odense, kan det virkelig passe det er så svært ?
Som man kan se i denne video, ser værktøjet da meget almindeligt ud: http://www.youtube.com/watch?v=SpNgDfvRcVI
Jeg lavede selv et stykke værktøj til løsning af kileremmen og nu overvejer jeg at starte svejseværket igen og fuske videre.
Gode råd ?
Nogle i Odense eller omegn der har nævnte værktøj ( t45 torx til remstrammerhjul og 10 mm til vandpumpen, til volvo 850 ) jeg evt. kan låne ?
BIlen skal til syn nu, så jeg skal meget gerne lave min bil i dag og i morgen og så syn fredag, så stress og jag er ved at indfinde sig
Preben