V70 d5 bøsninger motorramme

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 d5 bøsninger motorramme

Indlægaf Holm » tirs jan 27, 2015 20:37 pm

Er der mon nogen herinde der har erfaring med at skifte bøsningerne i motorrammen? Jeg mener at der er 3 stk.,måske 4. De er nemlig godt fladtrykte og kan mærke motorvibrationer i kabinen.

Tænker på om det er en stor "operation" og evt. om det er noget en "amatørmekaniker" kan gøre hjemme i indkørslen?

Er der nogen der har udskiftet disse bøsninger og hvilken forandring har det givet - er det overhovedet noget man mærker er blevet gjort?

Tak om I vil dele jeres erfaringer med mig!

VH. Holm

Vil du være forrest i flokken, skal der stå Volvo på blokken !

Volvo v70 2,4 D5 årg. 2001
Holm
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Hjørring

Re: V70 d5 bøsninger motorramme

Indlægaf Holm » tors jan 29, 2015 21:47 pm

.......er jeg mon den eneste der har stået med denne udfordring ????

Vil du være forrest i flokken, skal der stå Volvo på blokken !

Volvo v70 2,4 D5 årg. 2001
Holm
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Smedehansen » tors jan 29, 2015 22:38 pm

Jeg har haft samme overvejelser om det kunne give vibrationer da mine også ser lidt brugt ud. Men ved det heller ikke. Der er lidt arbejde i at skille det ad,og motoren skal hænges op. Så uden en lift er det nok også lidt bøvlet, men at skifte selve bøsningerne kan der ikke være det store i kræver dog en presse eller noget lignende værktøj. Men jeg kunne også godt tænke mig og høre om udskiftning har en effekt.
Smedehansen
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Eskilstrup

Indlægaf Charli Lund » fre jan 30, 2015 18:16 pm

hej gutter jeg har købt nogle politans bøs og puttet i min existerende bøs og bilen blev lidt ekstre kontant i fronten og for dem der har rigtige slidt bøs skulle det være vildt godt (mine var ikke slidt at kikke på) jeg køre benzin 200.hk 332000 km årg 2001. og de skulle efter signe være gode til at tag vibrationer også. Jeg købte dem ved IPD volvo i usa. de løb op i 700-800 kr med fraks og told og de tager ca en lille time at monter ude i indkørelsen nået man sagens selv kan gøre uden hjæp bare gå ind på ders hjemme side og skriv ( Poly Subframe Bushing Insert Kit) der er også en video til. mvh charli :D
Charli Lund
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Koldstart » søn feb 01, 2015 15:43 pm

Charli Lund skrev:... bilen blev lidt ekstre kontant i fronten ...

For en lægmand som mig, lyder det som at du har skiftet andre bøsninger end dem i motorophænget... Er det ikke sådan, at udskiftning af motorbøsninger kun kan minimere vibrationer? Det kan vel ikke ændre køremåden?

Eller misforstår jeg bare noget her :?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vedbæk

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj