S40 1,8 2000 - periodevis dårlig tænding af motor

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

S40 1,8 2000 - periodevis dårlig tænding af motor

Indlægaf Kim K. » søn apr 12, 2015 13:48 pm

Hej alle

For det meste starter motoren som den skal, man kan høre at starteren drejer motoren en gang og så springer motoren i gang. Men en gang i mellem (ca. 1 gang om ugen eller mindre) så starter motoren ikke første gang, jeg kan høre at starteren drejer motoren men først efter et par sekunder springer motoren i gang.

Motoren lyder lidt ligesom når man prøver at starte en rigtig kold bil som har stået længe, Men jeg oplever problemet på alle tidspunkter, om sommeren, om vinteren, selv lige efter at jeg har kørt og motoren stadig er helt varm.

Jeg overvejer om problemet kan løses ved at skifte tændspoler/tændkabelsæt, men jeg ved ikke om det overhovedet har noget med problemet at gøre, jeg har også kigget på tændrørene og de så fine ud, (jeg ved dog ikke hvornår de sidst er blevet skiftet).

Hvad skal jeg gøre for at afhjælpe dette problem?

Mvh. Kim
Kim K.
Ny bruger
Ny bruger

Re: S40 1,8 2000 - periodevis dårlig tænding af motor

Indlægaf Kim K. » lør jun 20, 2015 15:11 pm

Det var ærgeligt at jeg ikke kunne få hjælp her fra, men her er en opfølgning hvis andre oplever samme problem.

Efter at have skiftet, Tændrør og Luftfilter Starter bilen nu som den skal hver gang.
Luftfilteret var gammelt og burde have været skiftet tidligere, mens at tændrørene var af forskellig stand, det første tændrør som jeg havde checkket tidligere var i fin stand, mens at andre var irret i bunden af porcelænet.

Mvh. Kim
Kim K.
Ny bruger
Ny bruger

Re: S40 1,8 2000 - periodevis dårlig tænding af motor

Indlægaf Peter_C » lør jun 20, 2015 18:07 pm

Hej Kim

Tak for opfølgning
Ked af du ikke fik hjælp på dit første forsøg.
Det sker ellers ret sjældent at der ikke er en eneste der har et bud.

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj