Hvad skal man være opmærksom på ved motorskift?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hvad skal man være opmærksom på ved motorskift?

Indlægaf Inger » tors jul 02, 2015 21:52 pm

Hej,

Når jeg nu for skiftet motor på en V40, er der så andet en tandremmen og olien man bør skifte samtidig? Jeg ved godt at min gode mekaniker nok skal checke om der er noget, der bør skiftes, men det er nu meget rart at kunne spørge om specifikke ting er checket :-) Det er ikke et tegn på mistillid overfor min mekaniker, men en trang til selv at vide at tingene er ok.

På forhånd tak

Inger
Inger
Ny bruger
Ny bruger

Re: Hvad skal man være opmærksom på ved motorskift?

Indlægaf gälleryd » tors jul 02, 2015 21:58 pm

Jeg ville få skiftet vandpumpen også, det er det sikkerste når i afligevel skifter tandremmen, og så som du selv skriver, olie og filter og evt tändrör, så skal den nok komme ud at köre igen....
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf Inger » tors jul 02, 2015 22:16 pm

Tak for det Jan. Det vil jeg være opmærksom på. Ved du, om man også bør kigge på VVT ventilen? Nogen siger at sådan en godt kan give problemer - eller er det en del af at skifte remmen?

På forhånd tak
Inger
Inger
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf gälleryd » fre jul 03, 2015 18:54 pm

Hej Inger
Der er noget som hedder krumtapsudluftningen, og den vil give problemer hvis den stopper til, jeg har väret inde og kikke på v40 fra 03, heroppe er den udkommet med 4 forskellige motorer i 1.8, så der må man vide det exakte motorkode nr, de hedder alle b4184 og så de sidste 2 er SM-SJ-S2-S9, men det ved din mekaniker helt sikkert, personligt har jeg aldrig skiftet vvt på en v40, og dem jeg ved der har med v40 motorer at göre, heroppe har de ikke haft de store problemer med den udskäldte vvt, det er mere krumtapsudluftningen og den bliver dårlig hvis man bla ikke skifter olie, körer korte turer osv, så det med vvt må din mekaniker eller nogen herinde fra volvosnak vide mere om, jeg har aldrig selv haft v40 og kender faktisk heller ikke nogen der har en, jeg har snakket med dem jeg kender, som ved lidt mere om v-s 40 modellerne.
Det var det jeg lige kunne göre, nu hvor alle har ferie osv, håber det vil hjälpe dig lidt på vej.
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj