Vil ikke starte

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Vil ikke starte

Indlægaf Klågem » ons jul 08, 2015 14:43 pm

Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf HollerS80 » tors jul 09, 2015 7:02 am

Hej Klågem

Tak for link, men tror desværre det bliver for dyrt at få lavet ved mekker, samtidig med den usikkerhed der stadig er om hvorvidt det er gearkasse eller motor der er gået :( :( hvis jeg selv kunne skifte var der ingen tvivl om jeg gjorde det, for har været super glad for bilen har jo alt i udstyr + fuld læderkabine.

Men måske der er nogle af jeg der selv kan lave det der kunne være interesseret i den, eller bruge den som dele, tror jeg smider den til salg på dette forum, desværre for der går nok længe inden jeg igen får råd til Volvo.....

Hilsen Holler
HollerS80
Bruger
Bruger

Indlægaf HollerS80 » søn jul 12, 2015 10:51 am

Hej Volvo venner

Pyha, nu har jeg så været ude og prøve adskillige andre bilmærker som erstatning for min S80....... de findes altså bare ikke.
Kan sagtens finde andre med ligeså meget plads og motor, måske endda som er mere økonomisk, men det er bare ikke den samme oplevelse som at sætte sig ind i læderstuen på min S80.

Så nu har jeg allieret mig med min svoger, som er entrepenør mekaniker (det må jo passe godt til Volvo) og vi vil sammen kaste os ud i projekt "ny motor" eller hvad det nu kan være.

Nu tænker jeg jo så om det bedste ikke vil være at hente en tilsvarende vogn i Sverige eller Tyskland, for så har jeg jo alt hvad der skal bruges eller hva ?
nogen af jer der har erfaring med dette ?

Og det undre mig stadig hvis motoren sådan bare uden videre har sat sig, ingen larm, fejlmeldinger eller andre forvarsler.... kan det være automat gearet der har sat sig, kan jo godt sætte i neutral og skubbe den ?

Hilsen Holler
HollerS80
Bruger
Bruger

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj