Hej jeg håber der er nogen der kan bruge min beretning om tandremsskift.
1: Satte forenden op på bukke af med højre forhjul og inderskærm. Man kan vist nøjes med at bukke inderskærmen.
2:Understøtte motor med 2 donkrafte under bundkar og under fæste for a/c kompressor så motoren kan vippes. satte 30 mm. fast nøgle i klemme og brugte startmotor til at løsne centermøtrik
3: af med - kabel på batteriet, af med startmotor, af med øverste motorophæng, flytte ekspansionstank kølervæske.
4:Af med multirem generator, af med tandremsdæksel der er en støtte lige under miderste fæste for motorophæng der drillede meget, af med svingningsdæmper og de 4 skruer der holder den
5: Af med tandremmen og de to ruller, derefter vandpumpen især de to øverste skruer drillede, jeg måtte raspe lidt plast af ved den ene for at få toppen på
6:Servorørerne et gjort fast med en bøjle der skal være løs så man kan vride rørene, af med remhjulet for tandremmen på krumtappen for at give plads til at få vandpumpen ud. Jeg limede pakningen på den nye vandpumpe.
7: I svinghjulet er der nogle runde huller jeg brugte T stykke fra topnøglesæt som modhold da centermøtrik skulle spændes også de 4 skruer på svingningsdæmperen
8: Remskiven for generatorrem afmonteres, gamle a/c rem klippes, jeg satte 4 længere skruer og brugte 2 skruetrækkere for at sætte den nye rem på det gik fint.
Jeg fik lavet noget molboarbejde da jeg troede at det bageste af tandremsafskærmingen skulle af.
Men nu kører den godt havde jeg vidst hvad jeg ved nu havde jeg sparet mig selv for mange bekymringer.
Tak til Solgt og Claus for deres råd
V H Peter