Jeg har lige talt med Gadbjerg om en ny kilerem til min 855T/1997, - de kunne ikke umiddelbart hjælpe.
Når jeg søger på nettet efter reservedele på nummerplade får jeg ofte denne besked:
'Intet køretøj passer til det indtastede registreringsnummer.'
Når jeg søger efter model: '855T/1997' er der ingen hits eller de har ikke en kilerem der passer.
På ferie i det sydlige Tyskland i sommeren 2014 fik jeg problemer med remstrammeren og henvendte mig til et 'rigtigt' Volvoværksted i Müllheim.
Remstrammeren var ikke noget problem, men da de ganske fornuftigt også ville skifte kileremmen kom problemet.
Den første kilerem de fik hjem var for kort, - først i andet forsøg fik de den lidt længere version der passer.
Jeg har i øvrigt en original Volvo kilerem liggende som jeg købte for nogle år siden efter de samme kriterier: 855T/1997:
VOLVO 9 186 352 6 PK 1743
Den er for kort.
Det er min opfattelse at bilen er blevet sammensat af hvad der nu var på lager hos Volvo når modellen nu var ved at udgå og blev solgt som en slags kampagnemodel.
Jeg har flere gange set på nettet at motoren måske hører hjemme i en 850AWD.
Uanset så er data som jeg kan finde dem:
Model: 855T
Årgang: 1997
Chassis nummer: 296917
Motor: B5254T
Transmission: Automatic AW50-42
Aircon: Simpel tænd/sluk
Er der nogen her der kan komme med det rigtige Volvo nummer eller den rigtige længde?
Alternativet er at jeg skal have remmen af to gange: en for at måle og en for at skifte.
Så sjovt er det squ ikke at skifter kilerem
/oakey