Hej Henrik
Jeg ved faktisk ikke om en SU kan gå an, om den er for lille altså. Ellers er der jo Stromberg karburatoren, fra de senere B18 motorer.
Hvis du skal have 2 SUer ja så skal du have en manifold fra en B18D eller B, en anden trækstang ud til speedertrækket ved torpedoen og så choker til begge karburatorer. Så har du en motor som giver lidt mere lyd. Men så er det vist også det. Finder du nogle SUersom har ligget længe på en hylde, så må du også, som minimum forvente at de skal have skiftet pakninger. Men kan de 2 SUer på manifold bruges, fra denne annonce:
http://www.dba.dk/karburatorer-su-h-6-o ... 021238463/ til 1500 kr. så er du godt på vej. Men som nævnt, når de er monteret, så har du en bil som giver noget mere lyd fra sig når de 2 SUer suger det mere benzin ind i motoren, end en Zenith gør. Vil du mærke en effektforøgelse så skal du også skifte knast og tændrør som er udgør forskellen på B18A og B18D og så lægge en 0.8 mm. toppakning i, for at øge kompressionen og hermed kravet til 98 oktan benzin. Jeg kan ikke lurer om B18D og B kørte med 0,8 mm. toppakning, men den er med i reservedelskataloget. Men motorens tilstand, altså slid spiller ind på effekt heraf. Derfor skal bla. ventiler, ventilløftere, paraplyer også være iorden.
Hvad er der glat med din nuværende Zenith. En pakningssær fås til ca. 150 kr. En repsæt til ca. 900 kr. En helt ny karburator koster ca. 4000 kr.
Jeg har selv prøvet lign. på en B20 med dårlig stromberg. Jeg fandt 2 SUer og manifold billig samt en billig B20E topstykke. Ny knast, 0,8 mm toppakning, ventiler, løftere, tændrør og kabler blev indkøbt. Jeg fik en Amazon som kørte godt, men jeg vil ikke sige at jeg kunne mærke en forandring som i kroner og øre retfærdigjorde denne ombygning kontra at udskifte stromberg karburatoren. At de gamle paraplyer og løftere så ved ombygningen faktisk viste sig at være tjenstlige til en udskiftning, er en anden sag.
Hilsen Sander