Mere ydelse af ud af min 940 turbo B230FT

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Mere ydelse af ud af min 940 turbo B230FT

Indlægaf RynZ » fre mar 14, 2014 1:24 am

Hej.
Jeg er blevet en lykkelig ejer af en Volvo 940 kombi II 2.3 Turbo, 165 Hk, [945], Modelår: slut 1997 Indregistreret første gang Jan. 1998, Motorkode: B230FT. Kørt 253.000 Km. Motoren er hovedrenoveret alt udskiftet, undtaget blok i 2010 Ved 175.000 Tidligere ejer kørte motoren tør for vand. :(
1 ejers bil, jeg er 2 ejer. Det er en galvaniseret model Importeret fra Norge.

Jeg har haft den 1 års tid, og den køre rigtig godt, dov begyndt med lidt ujævn tomgang til tider, og periodisk sætter ud under kørelse når jeg kobler ud. Nogen ideer til hvad det kan skyldes.?

Som sagt, er jeg rigtig glad for den. Men vil alligevel gerne have lidt mere ydelse ud af motoren, ikke noget vildt og voldsom i den forstand, tænker omkring 200 - 250 Hk Da det er en værddags familie container. :)
Spørgsmålet er, hvad skal der til, og hvad er bedst at gøre.?

Mvh.
RynZ
Ny bruger
Ny bruger

Re: Mere ydelse af ud af min 940 turbo B230FT

Indlægaf teamdunk » fre mar 14, 2014 20:41 pm

min FT har fået et portet topstykke og en 3" udstødning den går rigtigt godt er ikke chip tunet eller noget en ikke højere ladetryk..

det portede topstykke giver en mere omdrejnings villig motor selv om det er den originale T knast der er i.. min trækker godt og vel til begrænser.. hvor de plejer at dø lidt hen efter de 5000o/m

så et portet topstykke eller en 531 top er et godt valg, og en A knast aksel da den er stadig er en "mild" knast og giver en godt trækkende motor i stil med T bare stærkere og lidt højere op..

en chip tuning så du kan komme til at lade lidt mere op mod 1 bar.. din originale turbo laver ikke ret meget mere end de 200hk så der er første begrænsning..

3" udstødning eller 2,5" er også nødvendig.. vil anbefale 3" downpipe under alle omstændigheder vis den skal lade mere en standard..

din LMM / dyser rækker til tæt på 250hk så det skal der ikke pilles ved..

men bare en chip tuning forvandler din bil..!
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4281 Gørlev

Re: Mere ydelse af ud af min 940 turbo B230FT

Indlægaf RynZ » fre mar 14, 2014 23:35 pm

Hej teamdunk.
Tak for dit forklaring, Det kunne helt sikkert bruges. :)

Det er min første Volvo så jeg ved ikke så meget om dem, er rimelig nuuk, på det område.
Har du nogle forslag til tunings sider omkring Volvo hvor jeg kan bestille dele fra.?

Mvh.
RynZ
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj