Hej!
Lyt lige til dette: https://www.youtube.com/watch?v=SIo9uB80ALs
Min motor har præcis den samme dybe pulserende/pumpende lyd. Når luftfilterdækslet tages af forstærkes lyden.
Ham jeg købte bilen af, havde konsulteret et Volvo-værksted, og de havde givet det klassiske svar, at det var ganske normalt pga af at det var 185HK motoren...
Min Mekaniker har ikke noget bud på hvad det kan være. Lyden er der 99 pct af tiden. Servicerens har været hædt i tanken, men uden ændring i lyden.
Vi har stået foran bilen, med motoren i tomgang, hvor lyden ikke var der. Der kom et klik fra motoren og lyden kom igen. Som en ventil der slår til, eller en pumpe der starter.
Lyden ændrer ikke karakter når jeg tænder eller slukker AC, træder på bremsen eller ellers piller ved forskellige knapper(dette er alt hvad mine mekaniker-evner rækker til.. at trykke på et par knapper og lytte efter lyde)
Hvilke pumper kan nemt slås fra for systematisk at fejlsøge(hvis det er en fejl altså)?
Mekanikeren får den igen på onsdag næste uge, så jeg håber at kunne hjælpe med lidt forslag til udbedring.
Mvh
Michael