Volvo V40 motor udskiftning

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V40 motor udskiftning

Indlægaf Inger » tors jun 25, 2015 17:47 pm

Hej,

Jeg har en 2003 Volvo V40 1,8 som jeg har været rigtig glad for. Der har aldrig været problemer med den og den har fået samtlige eftersyn som den burde. Den har kun kørt 140.000 km. I 2011 fik den tandremmen skiftet i forbindelse med 100.000 km eftersyn.

Nu står jeg så pludselig og får at vide, at stort set samtlige ventiler er bøjede uden at der rigtig kan findes en årsag. Får at vide at tandremmen nok må være "hoppet" en gang og har skabt miseren.

Er der nogen som kan sige mig, om det virkelig kan være rigtigt at det skal resultere i en ny motor? Jeg er på ingen måde skarp på det her, men ville måske have et gæt på at et nyt topstykke kunne være nok, men jeg har ikke rigtig forstand nok på det til at udtale mig. Desuden høre jeg nogen snakke om at en defekt VVT ventil kunne være årsagen til at sådan noget er sket. Er det rigtigt?

Glæder mig til noget godt og konstruktivt input, for det er en skam at se sommerferien forsvinde i en ny motor.....

Inger
Inger
Ny bruger
Ny bruger

Re: Volvo V40 motor udskiftning

Indlægaf søren 2,4T » fre jun 26, 2015 11:50 am

Hej.
Hvis tandremmen er hoppet, kan det godt smadre en motor. Man er nød til at tage toppen af (på motor altså :P ) for at se hvad der er ødelagt. Hvis ventil(er) bøjer kan stempelet ramme op i dem, og tage skade. Plejlstænger kan sikkert også blive bøjet. Om det hele skyldes en defekt vvt ventil eller hjul tør jeg ikke byde på.

Det hele er super træls, specielt når den ikke har kørt mere end den har.
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger

Re: Volvo V40 motor udskiftning

Indlægaf Inger » ons jul 01, 2015 16:46 pm

Søren, du har så meget ret i at det bare er rigtig træls. Tak for forklaringen, men det får mig næsten til at undre mig endnu mere. Tandrem, VVT ventil og andre dele blev skiftet i 2011 ved 100.000 km, så det virker vildt underligt at det her sker.

Vores mekaniker siger også at han ikke forstår det. Nå, men vi må jo vente og se hvad det koster med en ny motor som har kørt lige så lidt som vores havde

Venlig hilsen
Inger
Inger
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj