hjæææææælp :D

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

hjæææææælp :D

Indlægaf steenøffe » tors aug 27, 2015 19:57 pm

Må nok engang ty til kundskaben som i nok har set satte jeg min 850 til salg fordi jeg troede motoren var død efter den kom hjem med fejeblad .
Har nu fået kigget lidt på det .. Første punkt
Årsagen til vandet var rendt af den.. et spænde bånd på kølvandslangen I bunden ind mod køleren var rustet over.. logik for burhøns at slangen hopper af så .. :D
Jeg har nu fået sat den på igen spændt fast . Den lavede nummeret ude på motorvejen med campingvognen efter. Så der var en del belastning på da det skete . Den lugtede meget af brændt olie samtidig .. olie standen var langt under min. Men synlig på spidsen af pinden . Den var tjekket inden turen og stod midt mellem min..og max. .. kører på en 5-40.. hældte olie på idag det eneste jeg Dog kunne få fat på var en 10-40
Da jeg havde hældt 1.5 liter på var den helt fyldte til lidt over max.
Jeg hældte vand på holdte med motorhjelm åben . Havde tilfældigt glemt at sætte låget på ekspansionsbeholderen. Da jeg drejede nøglen så allerede inden bilen startede væltede vandet op . Fyldt vand på til max igen . På med låget og den sprang igang .. den skulle lige ha et par sekunders pludren og så spandt den . Dog har den nu en meget svag tikken ligesom ventil tikken når den står i tomgang.. og når den har været igang I ca 30 SEK. Så kommer der en svage hyle lyd meget lig lyden fra en træt kilerem

Den forsvinder igen efter 3-4 sekunder . For mig kunne det godt lyde til at komme fra vandpumpen .. Dette gør den hver gang den har været stoppet og startet.... den stod sidst i ca 15 min i tomgang temp
I instrumentbord stod spot on i midten ..
Da jeg stoppede motoren stod jeg lige kiggede efter utætheder osv intet spild nogen steder .. af nogen art.. men da jeg forsigtigt l linede låget på ekspansionsbeholderen så var der et helt sygt stort overtryk i kølvandssystemet. . Og takt med det stille fes ud kunne jeg jo høre det boblede osv . Men samtidig med det kom der en svag dampstråle op ca fra omkring vandpumpen .. og denne holdt inde da jeg lukkede låget til igen . Og kom igen da jeg åbnede for at lukke alt trykket ud ....
Samtidig skal det siges at jeg ved thermostaten ikke har haft det for godt .. i vinters kneb det med at den kunne holde temp. Ved lang ture... men her i sommer Ingen problem . Og har kørt et par tusind km med camping vogn uden problemer også.

Men vil blot høre hvad videnskaben her inde mener.. Olien ser fin Og perfekt ud Ingen spor efter vand i olien og omvendt.. mine tanker kredser om vandpumpen. Thermostaten eller toppakningen. . Hvad siger i ??
steenøffe
Bruger
Bruger

Re: hjæææææælp :D

Indlægaf Claus » tors aug 27, 2015 23:59 pm

Toppakningen.
Tag køler dækslet af opstart bilen op når den er kold.
Bobler den med det samme, er det toppakninger.
Og det problemt fra i vinter er termostaten.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: hjæææææælp :D

Indlægaf steenøffe » fre aug 28, 2015 7:09 am

Det var sådan set også min antagelse at det nok desværre var toppakningen. . Men har oplevet et lign problem med en Ford p100 for mange år siden det bundene i en dårlig thermostat og endte med et revnet topstykke . Og noget lidt derhen af med en opel omega. . Som viste sig at være en død vandpumpe . Så tager aldrig noget for givet mere :D
steenøffe
Bruger
Bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj