tinacn skrev:Har en V50 1,6D årg 2006 som var købt brugt i 2014 og sidenhen har den bare altid fejlet noget. Og nu er den værste sket, tandremmen var hoppet af og skal sandsynligvis have en ny motor. I det 2 år vi har haft den, har vi mindst brugt 40.000kr i reparation. Nu er spørgsmålet om hvad er bedst? Køb en hel ny bil eller få den repareret? Hvad vil den koste at få den repareret?
Er der andre her i forum som har oplevet det samme? Hvad gjorde I?? Det vil være en stor hjælp hvis I kan komme med nogle gode råde og ekspertise.
Skal lige nævnes at den bil er passet godt på, alt service lavet osv..
Tak på forhånd.
Vi havde også en v50 1,6d. Den havde vi også konstant bøvl med, men det var på udstødnings/partikel filter/bremser. Den blev lavet hos Volvo, så det var heller ikke fordi at den ikke blev serviceret. Vi havde den i ca.2 år, og det kostede vel i omegnen af 25000kr. Det skal lige siges, at den havde kun kørt omkring 100000km. Kan faktisk huske at tandremmen blev skiftet, da den pev. Er ret sikker på at der var en service meddelelse fra Volvo på netop dette. Forhandleren fik den i hvertfald skiftet på Volvos regning. Det er en pæn bil, der kører godt når den er i orden, men vi fik nok af vores og det konstante bøvl med den. Det er ikke en bil jeg kan anbefale. Ikke med 1,6d motoren, er sikker på at Volvos egne 5 cyl. motor virker. Den v70 d5 konen har nu har der aldrig været bøvl med.
Men prøv at søg lidt på det herinde, tror der kommer en del op.
PS. Mine udtaleser er baseret på egne oplevelser, måske har andre et andet syn på det