Hej Rasmus
Du skal have fat i en homologeringsattesten til din Volvo. (
www.dasu.dk har muligvis en )
Om du isætter et B20 topstykke i din bil er der ingen der nogensinde blander sig i....men uanset hvad du vælger er det vigtig du "porter" både indsugning og udstødning samt får større ventiler i både i indsugning og udstødning.....du vil sikkert tro at et par større indsugningsventiler vil kunne suge mere benzin og derfor også yde mere, det vil den også...du skal dog tænke på at forbrændningen også øges, derfor skal du også have store udstødningventiler, for det er pissevigtig at din motor kan komme af med den ekstra varmen....husk det !!.....det lyder smart med kæmpe indsugningsventiler....men det holder ikke særlig længe - Mange motorer er brændt sammen pga den ekstra varme.....olien bliver ekstrem varm, oliefilmen brydes, og et splitsekund efter er nedtællingen til "meltdown" af din motor igang.....fem B20 motorer brændte jeg af på en sæson, jeg lyttede til et fjols, idag lytter jeg til en der som 12 årig tunede sin storebror knalleret....og han har ikke lavet andet siden....han har også sine fejl, langsommelighed !....han lavede en B20 motor til mig....den kører endnu og kun pga. store udstødningventiler, en kobbertoppakning, en for fed karburatorblandning ( for meget luft vil øge chancen for stemplerne til at detonerer ) og selvom det ikke er nødvendig, har jeg monteret en oliekøler ( stumper er pt rigtig billige i sverge, pga en svag svensk krone - portoen er dog bare ekstrem høj )
Håber du kan bruge lidt af det jeg har skrevet.
....Iøvrigt er der en volvo 1800s tilsalg for under 30K i 1800 klubben....med danske papirer
Hilsen
Allan