Udtagning af gearkasse på S60 D5 manuelt gear

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Udtagning af gearkasse på S60 D5 manuelt gear

Indlægaf kqn » ons okt 21, 2009 23:17 pm

Er der nogen der ved hvordan man afmontere gearkassen på en D5 med manuelt gear, pakdåse er røget sig en tur!

Er det nemmest at krane hele motor og gearkasse ud eller skal det kunne lade sig gøre at få gearkassen ud, uden at løsne motoren?

Det er en '03 med 200.000 på tælleren, er det så også tid til at skifte kobling eller holder de uden problemer til 400.000?
kqn

Re: Udtagning af gearkasse på S60 D5 manuelt gear

Indlægaf ivor » tors okt 22, 2009 11:48 am

Hej
Jeg har netop skiftet udtrykkerleje på min 02 V70 2.4T. Det er faktisk ikke så svært-med det tager laang tid, men jeg vil anbefale f.eks en Haynes bog eller lign. og følge den slavisk. Det vil være for omfattende at skrive alle de ting der skal afmonteres her. Det bedste vil selvfølge være en lift ( har selv en grav) men du kan også bruge donkrafte til at lyfte bilen op+ du skal have lavet et støttebeslag til motoren.
Det foregår ved at forbroen løsnes og boltene til forbroen i venstre side fjernes. Jeg uderstøttede forrammen med en donkraft som derefter sænkes forsiktigt således at gearkassen kan trækkes ud. ( pas på ryggen den er tung)
(Hurraa for baghjulstræk.....)
Hvis du alligevel kører på værksted kan du så fortælle hvad det har kostet.

God arbejdlslyst
MVH
Michael Jensen
Viborg
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Re: Udtagning af gearkasse på S60 D5 manuelt gear

Indlægaf ivor » tors okt 22, 2009 11:54 am

Jeg ville også skifte koblingen. Jeg skiftede min (160000km)Jeg gav 2500kr for en ny orig. hos Volvo.
Kobligen var ikke slidt..men når man nu er derinde.
Mvh
Michael Jensen
Viborg
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj