Hej Eksperter
Jeg er glad for min t5'er der på et tidspunkt har fået skiftet motor til en V70 t5 (første årgang). Længe har jeg haft problemer med at bilen ikke vil starte efter småture. Startmotoren kører, men det virker som om der ingen tænding er (eller intet brændstof). Ikke så meget som et host. Så sætter jeg mit stopur på 2 min. og plejer derefter at starte uden problemer. Problemet har altid været mest udtalt i varmt vejr.
På det seneste er fejlen dog også begyndt at få bilen til at sætte ud. Typisk kort efter start, eller hvis den har kørt småture. Kuren er den samme. Ind til siden, vente 2 min. - så starter den fint. På en dårlig dag, kan den finde på at gå ud 3 gange i træk, med et par kilometers mellemrum.
Jeg har periodisk lys i lambdasonde-lampen, men den plejer at slukke dagen efter.
Nogen der har et godt bud på hvad der skal gøres. Har fået skiftet en "pick-up-sensor" (hvad det så end er) hos Autohjørnet i Espergærde (tidligere aut. Volvo-værksted).
Anbefaling til mekanikere er også velkomne. Jeg kan godt undvære bilen et par uger. Da fejlen er periodisk, vil jeg gerne finde en der gider at køre i bilen selv, efter at fejlen er forsøgt udbedret.
MVH
Anders