Periodisk dårlig motor gang

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Periodisk dårlig motor gang

Indlægaf gmtgmt » søn okt 09, 2011 0:17 am

Har opblevet at her de sidste par dage har min 960er B6304FS 1990 har haft lidt urolig motorgang man kan høre den går lidt uroligt i tomgang.
her til aften holdte jeg for rødt og så begyndte den at dykke i omdr rimlig meget under 500 fik lidt pedal da jeg satte igang et par sek efter og den har ikke gjordt det efterfølgene.

har også nogle gang vis jeg køre at det er ligsom om at nogle slipper gassen selv om jeg træder på den så træder jeg lidt mere så kommer den igen og er normal i lang tid efter.

dette er kun periodiske fejl nogle der har haft samme symtomer. må lige smide tester på her mandag morgen. da jeg ikke er gode venner med volvos blink kode diagnose :roll:

eneste anden ting er jeg har bemærket den ikke har den "gode" brændstoff økonomi den havde før jeg lavde toppaking og lidt andre ting på den. der lå den omkring 9.3-10.2km/L nu ligger den omkring 8 km/L men det kan også godt være kulden der gør det jo
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Re: Periodisk dårlig motor gang

Indlægaf Volvo4life » søn okt 09, 2011 8:19 am

gmtgmt skrev:Har opblevet at her de sidste par dage har min 960er B6304FS 1990 har haft lidt urolig motorgang man kan høre den går lidt uroligt i tomgang.
her til aften holdte jeg for rødt og så begyndte den at dykke i omdr rimlig meget under 500 fik lidt pedal da jeg satte igang et par sek efter og den har ikke gjordt det efterfølgene.

Hvis der er ved stop og du mærker et ryk i bilen er det solonoid til lock-up i gearkassen der hænger. Omdrejningerne går for langt ned indtil den tvangsudkobler gearkassen for ikke at gå i stå. Den kan jo suge lidt falsk luft og hvis ac starter samtidig kan den jo godt dykke lidt. Ellers ville jeg finde spray med kontaktrens frem og gå alle stik igennem. Det løste mange problemer på min 960.

gmtgmt skrev:har også nogle gang vis jeg køre at det er ligsom om at nogle slipper gassen selv om jeg træder på den så træder jeg lidt mere så kommer den igen og er normal i lang tid efter.

Havde samme problem og fandt aldrig fejlen. Det opstod sjældent og var ved koldstart og cirka 500m kørsel hvor den mistede trækkraft i et par sekunder og derefter var alt fint.

gmtgmt skrev:eneste anden ting er jeg har bemærket den ikke har den "gode" brændstoff økonomi den havde før jeg lavde toppaking og lidt andre ting på den. der lå den omkring 9.3-10.2km/L nu ligger den omkring 8 km/L men det kan også godt være kulden der gør det jo
Jeg førte logbog over 960eren i de år jeg havde den og ved normal kørsel (kbh) kom den normalt aldrig over 8 og kunne nemt nå 6 med lidt frisk kørsel. På langture kunne den dog gå 11.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj