Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

gmtgmt skrev:er din bil chippet?

Gearkassen har 3 forskellige skifteprogrammer afhængig af temperatur og du burde kunne mærke forskel.Jabba skrev:Nogle gange skifter den op til 5. gear og ca. 1400 rpm og andre gange holder den sig i 4. gear og omkring 1900 rpm. Jeg skal nogle gange justere den (via fartpilot) helt op til lidt over 80 km/t før den skifter op til 5. gear. Den lader til at være "forvirret" uanset om den er varm eller kold.

Jabba skrev:gmtgmt skrev:er din bil chippet?
Ja. BSR.
Vidste ikke det havde noget at sige?

Volvo4life skrev:Bsr fjerner sandsynligvis også momentbegrænsningen i 1.gear hvilket giver et hurtigere afsæt, men også øger belastningen på gearkassen.
Ulrik Friis skrev:Det har det. I høj grad og især også på gearkassen. Normalt indretter disse gearkasser sig efter kørselsmønsteret (adaptiv), men når BSR hælder sin software ind bliver gearkassen sat til altid at være parat til kraftig accelleration.
Carlsen skrev:??????? Må man spørge hvad prisen var ??
Mvh Søren Carlsen

gmtgmt skrev:var det også før den blev chippet?
det er meget normalt at chippet automat gear biler kan få et spænde skifte mønster. det har vi et par der gør specielt turboer
min terori er lidt at den sætter lade tryk lidt før også kan det skabe lidt konfikter med gearkassen

gmtgmt skrev:ja vis den hele tiden ligger og pendler frem og tilbage i gearne så vil jeg mene at den slides mere

Carlsen skrev:Takker

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst