Hej,
Jeg har et problem med temperaturen på min 850 non-turbo. Under normal kørsel flytter temperatur-måleren i instrumentpanelet sig kun en smule op fra udgangspunktet. Ved kø-kørsel/tomgang når den kl. 3 positionen.
Problemet er opstået over tid hvor temperaturen-måleren viser mindre og mindre. Jeg regnede med at det blot var termostaten der ikke formåede at lukke helt, og har derfor skiftet denne, men problemet er der stadig.
Jeg tænker så på om det er temperatursensoren der måler forkert. Hvordan tjekker man denne? Hvis det blot er en PTC eller NTC modstand der sidder derinde, er der nogle der ved hvad modstanden skal være ved en given temperatur?
Hvad er den normale drifttemperatur når temperatur-måleren står i kl. 3 posistion? Og hvordan måler man bedst denne på bilen? Jeg har et inferrødt termometer jeg forsøgte at måle radiatorens temperatur med. Den viste 112 grader da temperatur-måleren nåede kl. 3 positionen, men jeg er usikker på hvor nøjagtigt det er, så jeg vil gerne måle kølevæsken med et "normalt" termometer i stedet for. Hvor gør man nemmest dette?
Hvad kan ellers være galt?
Mvh. Frank