Min motor "hakker" S40 2,0D

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Min motor "hakker" S40 2,0D

Indlægaf JanPaakjær » man okt 15, 2012 11:38 am

Hejsa.

Jeg har lidt problemer med min Volvo S40 fra 05, som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med.
Når motoren er kold og man triller af sted i første gear "hakker" den lige som om man skiftevis træder og slipper speederen.
Nogen gange har den nærmest noget jeg vil betegne som turbotøven. Jeg sætte igang i et kryds og efter man har sluppet koblingen og trykket speederen helt i bund, er det som om der ikke skeer noget, i hvad der følges som meget lang tid, og så kommer den lige pludselig.
Den har også lidt problemer når man ligger med en konstant hastighed på landevejen med fartpilot til. Det er som om den selv slipper og giver gas, eller som om der er klumper i Dieselen. Men hvis man træder speederen i bund trækker den helt rent.
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
Jeg er 2. ejer af bilen som har gået ca. 150.000. Alle service er overholdt på originalt værksted.
Et lille side spørgsmål til brændstofforbrug. Jeg kører hver dag fra Aarhus til Herning og kører altid på fartpilot med omkring 140 km/t på motorvej og følger trafikken på landevejen. og jeg kører i snit omkring 15 km/l. Jeg synes umildbart det lyder af lidt, når jeg stort set ikke kører andet end den tur hver dag. Bilen er oplyst til næsten 19 mener jeg, men ved godt det er urealistisk, men havde forstillet mig noget der imellem.

Håber der er nogen der har et bud på hvad det kan være.

Med venlig hilsen
Jan
Volvo S40 2,0D 2005
Volvo V40 T4 1998
Toyota Carina E 1,6 1995
Ford Mondeo 1,8 1994
JanPaakjær
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Aarhus

Re: Min motor "hakker" S40 2,0D

Indlægaf Claus » tirs okt 16, 2012 5:27 am

Hej Jan
Jeg er ikke helt super til dieselmodeller men prøv at rense luftmassemåleren.
Ulrik har lavet en beskrivelse om hvordan man gør, så søg på rengøring af luftmassemåler her på volvosnak.

Håber du får det til at virke.
(det hjælper nok ikke at skifte tændrør) :D
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj