Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

robocrab skrev:Hej alle
Har sådan en fætter jeg er super glad for, men synes olieforbruget er lige højt nok. ( den lille model 2,0 motor fra Italien )
Sidst jeg kiggede fyldte jeg 2,0 liter på, brugt på ca. 2000km
Kan det være rigtig, har prøv en masse forskellig olie 5/30 - 0/50 og nu 10/40
overvejer nu 10/60 olie fra castrol, tror bare ikke den er så god til vinterkørsel.
Har skiftet krumptab udluftning ( slanger og filter ) uden det hjalp.
nogen bud???

ottendahl skrev:Nu findes der altså en 2,0 T5R.. den yder 225hk klågem og har motorkoden B5204T3..men lad ikke tråden bliver om det.. kan desværre ikke hjælpe dig på dit spørgsmål..

robocrab skrev:der står B5204T på siden af motor så tror den hedder 210hk
Faktisk altid, den tid jeg har haft den ca. 1år.
Har prøvet med 2 gange fuld syntetisk
og er nu gået ned til 10/40 semi syntetisk
uden det hjalp

VolvoSport skrev:Jeg har ingen kommentarer til olieforbruget på din Volvo 850 T5R.
Synes bare lige jeg vil knytte en kommentar til kommentarene om, at din bil ikke findes.
For gu gør den da det. Jeg har selv prøvekørt en sort årgang 96 og endda her i lille Danmark. Den stod til salg hos Starmark i Vejle.
Bilen var importeret fra Italien i 2002 og blev solgt videre til en mand i vestjylland. Der stod T5R på bagsmækken og i papirene på den. Og i følge papirene fra Italien havde den en ydelse på 225 hk. Den kørte fantastisk og var selvfølgelig udstyret med alle detaljerne som de "rigtige" T5R.
Turde ikke købe den, da nogen sikkert ville stille spørgsmålstegn ved, om den var ægte T5REller også havde jeg ikke pengene
![]()
Mvh Christian

Klågem skrev:Alle kan købe et emblem .
Og Hvis du læser tråden igennem vil du også se at trådstifteren selv skriver at det er en B5204T maskine med 210 Hk.
B5204T3 kom først i 97 i S/V 70.
Det med at der står T5R på regattest er noget som der bliver skrevet ved indførsel. Men den hedder 850turbo med en 2 liters. Tjek selv vida eller vadis.

og hvad skal Jeg bruge det til. Det er ikke en R. Den har stadig kun 210 Hk og er en ganske almindelig 850 turbo.gmtgmt skrev:Klågem skrev:Alle kan købe et emblem .
Og Hvis du læser tråden igennem vil du også se at trådstifteren selv skriver at det er en B5204T maskine med 210 Hk.
B5204T3 kom først i 97 i S/V 70.
Det med at der står T5R på regattest er noget som der bliver skrevet ved indførsel. Men den hedder 850turbo med en 2 liters. Tjek selv vida eller vadis.
viewtopic.php?f=3&t=6008

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster