850 T5 accelrationsproblem

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850 T5 accelrationsproblem

Indlægaf Svb79 » tirs jan 01, 2013 22:31 pm

Hej og godt nytår til alle. :D

Jeg har disse fejlkoder på min bil 414 og 231 ved godt hvad de betyder

Problem er den sætter ud når jeg accellere kraftigt sætter ud i motorstyringen i 1 sek og kommer så igen som om motorstyringen slår fra...hopper nærmest op i forruden.

Når den er kold kan den ikke holde ordentlig tomgang, men når den bliver varm går den rigtig jævnt i tomgang. Den har ny motortempføler,nye orginale rør,nye kabler,ny brugt maf fra Svenske Biler i Fårre Vejle som hvad jeg ved af, sælger gode dele, så har ny rotor+dæksel også har jeg forsøgt med en anden benzinpumpe.

Jeg har også skiftet alle små gamle vaccumslanger og kontrolleret de andre for revner. Jeg har læst på engelsk forum at de store 90 graders slanger til intercooleren og andre steder har det med at blive flade, men ved ikke om det er det der skyldes udsætningsproblemet-

Skal også nævne at det ikke er muligt at holde den fast på 1500 eller for den sags skyld 2500 omdrejninger den svæver op og ned hele tiden. ca 100-150 omd

Nogle gode råd, er selv ved at løbe tør for energi og humøret er heller lige i top over den :cry:

Motoren er en B5204t

Mvh¨

Svb 79
Sidst rettet af Svb79 tors jan 03, 2013 15:49 pm, rettet i alt 4 gange.
Svb79
Bruger
Bruger

Geografisk sted: København

Re: 850 T5 accelrationsproblem

Indlægaf PeterFrost » ons jan 02, 2013 0:07 am

Aut eller man ?
Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Svb79 » ons jan 02, 2013 12:39 pm

PeterFrost skrev:Aut eller man ?

Den er manuel
Svb79
Bruger
Bruger

Indlægaf Svb79 » søn feb 10, 2013 22:55 pm

Hej Alle,

Jeg har lang om længe fundet fejlen på min T5ér, ret så tricky var det faktisk, den tidligere ejer mp have påkørt en sten/muldvarp på fronten af bilen, den har så ramt bundpladen og givet intercooler et slag, der har fået bunddelen til at ryge ud i den en side, og derved skabe en lækage som er blevet større og større.

Ny intercooler og ny motorolie+filter, da den har guffet godt med brændstof pga den falske luft.

Det er fame dejligt at fejlen er fundet :)

Tak for dem som har været til hjælp med råd og vejledning

MVH

SVB
Svb79
Bruger
Bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj