En B280F der bruger vand

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

En B280F der bruger vand

Indlægaf Amazonassistent » ons aug 14, 2013 15:03 pm

Goddag igen

Jeg er ved at kigge på en B280F der bruger vand, i forholdsvis store mængder. En trykprøvning viser ingen udvendige lækager, der er ikke vand i olien (eller omvendt), ingen nævneværdig hvid røg, og en kompressionstest viser en forskel i kompression mellem dårligste og bedste cylinder på 1,5 bar.
Km-tal på motoren er ukendt

Jeg har jo så selvfølgelig studeret lidt på nettet og i en Haynes manual (den svenske), og har så et par spørgsmål:

1: Er det kun de "gamle" b28'ere hvor foringerne kan synke, eller kan de også det i den her? Og hvis de kan, hvor almindeligt er det så i forhold til en sprungen toppakning?

2: Så vidt jeg kan forstå skal jeg have toppen af, uden at hive den opad. Er det korrekt? Det er planen at forkammerdækslet skal af nu vi er igang, for at kigge kæderne efter, så det kommer ikke til at sidde i vejen. Hvad er tricket til at løsne toppen uden at løfte foringerne med?

3: Når jeg skal kontrollere højden på foringerne efterfølgende, er der så nogen der har et tip til hvordan jeg sikrer mig at de er spændt korrekt ned allesammen, så min kontrol rent faktisk giver mening?

På forhånd tak :D

Med venlig hilsen
Amazonassistenten
Amazonassistent
Ny bruger
Ny bruger

Re: En B280F der bruger vand

Indlægaf englewood » ons aug 14, 2013 17:32 pm

Et af tricksene for at hive en top af hvor der nedenunder sidder løse foringer er at lade en af boltene blive siddende sådan at toppen kan "vrides" rundt denne bolt istedet for at trække topstykket lige op. :mrgreen:
Tommy Nielsen, Skørping.
Volvo 760GLE 2,8 Automatik 1989.
englewood
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Skørping.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj