Manglende tandremsskift V70 2005

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Manglende tandremsskift V70 2005

Indlægaf Ulrik Friis » tors okt 22, 2015 1:58 am

Når den ikke er synet til tiden og den er synet for sent sidste gang tyder det på ejerens dårlige økonomi. Og derfor skal du tjekke om der er gæld i den.

Jeg synes omstændighederne er giftige, så du skal holde tungen lige munden. Men bilen kan da reddes, selvom den ikke er blevet ordentligt vedligeholdt,men det afhænger selvfølgelig af prisen. Der skal skiftes tandrem og vandpumpe mm., gearkassen skal skylles ( her er de første 10k brugt), og måske skal der også laves bremser. Klimaanlæg skal uden tvivl serviceres og tjekkes for utæthed, og så skal der udlæses fejlkoder. Ellers ser bilen godt ud, den har det rigtige udstyr mv.

På synsrapporten fra 2013 står der, at den snart skal have nye skiver foran.

Hvis du har brug for en til at tage med dig ud til Bagsværd og sparke dæk er du velkommen til at kontakte mig. Jeg bor ikke så langt fra Bagsværd.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf MrJet » tors okt 22, 2015 9:24 am

Først og fremmest, jeg kender ikke manden eller bilen eller har nogen former for interesse for at den skal sælges!!!

Men simple Google søgninger kan afsløre mange ting. Der er ikke gæld i bilen, manden der har den til salg er indehaver af 2 ejendomsmægler forretninger og som markedet er for tiden, så er det nok ikke dårlig økonomi han lider af. Faktisk tror jeg ikke at det er hans, men måske nærmere kone bilen og måske derfor manglende interesse for den, han kører vel Mercedes, BMW, Tesla, Who knows... ;)

Gearkassen skal ikke skylles, da det er en manuel kasse

Prøve plader kan bestilles online og kommer med det samme i din SkatteIndbakke (eller hvad det nu hedder) og kan printes med det samme, så hvis sælger ellers har en printer, så kan du vente med at bestille indtil du har fundet ud af om du vil ha' den med hjem eller ej.
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf kimmer » tors okt 22, 2015 10:50 am

MrJet skrev:Først og fremmest, jeg kender ikke manden eller bilen eller har nogen former for interesse for at den skal sælges!!!

Men simple Google søgninger kan afsløre mange ting. Der er ikke gæld i bilen, manden der har den til salg er indehaver af 2 ejendomsmægler forretninger og som markedet er for tiden, så er det nok ikke dårlig økonomi han lider af. Faktisk tror jeg ikke at det er hans, men måske nærmere kone bilen og måske derfor manglende interesse for den, han kører vel Mercedes, BMW, Tesla, Who knows... ;)

Gearkassen skal ikke skylles, da det er en manuel kasse

Prøve plader kan bestilles online og kommer med det samme i din SkatteIndbakke (eller hvad det nu hedder) og kan printes med det samme, så hvis sælger ellers har en printer, så kan du vente med at bestille indtil du har fundet ud af om du vil ha' den med hjem eller ej.

Og det sjove er, at der er tilknyttet en vw touareg til firmaet ligeledes med et forsinket syn :D
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Ulrik Friis » tors okt 22, 2015 11:59 am

Jeg er nok ikke helt enig i vurderingen af, om sælgers ejendomsmægler forretning kaster et rimeligt udbytte af sig. Der er 6 lejligheder til salg på hjemmesiden, og der er ingen pral om alle de lejligheder, der er solgt, og hjemmesiden bærer iøvrigt præg af misrøgt. Og hvis hans Tuareg heller ikke er fremstillet rettidigt til syn, så tyder det på problemer.

Christian har ret i, at der er manuel gear i den. Gearknoppen ligner imidlertid den til automatic. :oops:

Jeg har ikke prøvet selv at printe prøveplader, da jeg kan forestille mig, der kan være noget bøvl forbundet med at få et almindeligt A4 ark til at sidde fast som en nummerplade. Men det kan selvfølgelig ordnes. Men jeg har online bestilt prøveplade (til en trailer), som jeg hentede dagen efter og som kunne klistres. Et sæt prøveplader koster 250 kr for en dag, og 100 kr pr. ekstra dag.

Og de kan hentes samme dag man bestiller: http://www.quicknummerplader.dk/proeveplader/

Alt dette får mig til at tænke på: Det er jo et godt salgsargument at klassificere bilen som en Momentum. Men hvis den iøvrigt har alt det udstyr, der bør være i sådan en bil, så kan man selvfølgelig være ligeglad med betegnelser. Hvordan sikrer man sig, at det rent faktisk er en Momentum? Hvor står det i bilens papirer?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf MrJet » tors okt 22, 2015 13:03 pm

Ulrik Friis skrev:Jeg er nok ikke helt enig i vurderingen af, om sælgers ejendomsmægler forretning kaster et rimeligt udbytte af sig. Der er 6 lejligheder til salg på hjemmesiden, og der er ingen pral om alle de lejligheder, der er solgt, og hjemmesiden bærer iøvrigt præg af misrøgt. Og hvis hans Tuareg heller ikke er fremstillet rettidigt til syn, så tyder det på problemer.

Måske, har ikke tjekket det nærmere ud. Nu er jeg it-mand i et firma i boligbranchen og helt generelt er der ikke krise der - pt

Ulrik Friis skrev:Jeg har ikke prøvet selv at printe prøveplader, da jeg kan forestille mig, der kan være noget bøvl forbundet med at få et almindeligt A4 ark til at sidde fast som en nummerplade. Men det kan selvfølgelig ordnes. Men jeg har online bestilt prøveplade (til en trailer), som jeg hentede dagen efter og som kunne klistres. Et sæt prøveplader koster 250 kr for en dag, og 100 kr pr. ekstra dag.

Og de kan hentes samme dag man bestiller: http://www.quicknummerplader.dk/proeveplader/

Alt for besværligt. Man får en PDF med 2 sider, den ene er en A4 med de to nummerplader (så du skal lige klippe den over) og dem sætter du bare på med tape. Skulle de falde af og du bliver stoppet, så har du side 2 med i bilen, der står alle informationer på, din navn, stelnummer på bilen, dit formål med turen, dato, forsikring osv. Det koster 100 kr pr dag. Man bestemmer selv om man vil købe for en dag eller flere dage af gangen.

Ulrik Friis skrev:Alt dette får mig til at tænke på: Det er jo et godt salgsargument at klassificere bilen som en Momentum. Men hvis den iøvrigt har alt det udstyr, der bør være i sådan en bil, så kan man selvfølgelig være ligeglad med betegnelser. Hvordan sikrer man sig, at det rent faktisk er en Momentum? Hvor står det i bilens papirer?

Det står på bilens id-plade, i højre bagdør, sammen med stelnummer, indtræks kode, farve kode osv. Det gør det i hvert fald på S80 07-, V70 08- osv
Nuværende bil:
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf gunsmoke » tors okt 22, 2015 18:46 pm

MrJet skrev:ns id-plade, i højre bagdør, sammen med stelnummer, indtræks kode, farve kode osv. Det gør det i hvert fald på S80 07-, V70 08- osv

På min 05-er er den en Momentum-mærkat i karmen på højre fordør ved A-stolpen. Der står kun Momentum og et volvo-nummer.
gunsmoke

Indlægaf MrJet » tors okt 22, 2015 19:17 pm

Her er et eksempel på en 2008 V70
Billede
Nuværende bil:
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Waltersdorff » tirs okt 27, 2015 16:38 pm

Hva'så Kimmer,

Kan se, at du har fået solgt din V70 TDI - købte du den champagnefarvede og fik du den til en go' pris??

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf kimmer » tirs okt 27, 2015 19:54 pm

Waltersdorff skrev:Hva'så Kimmer,

Kan se, at du har fået solgt din V70 TDI - købte du den champagnefarvede og fik du den til en go' pris??

Waltersdorff

Jeg har fortalt sælger at mit bud på vognen vil ligge omkring 70.000. Han kan tygge på det ift. at jeg har et udgangspunkt at køre til kbh efter.
Jeg satte min egen Volvo til salg i søndags og den blev købt i går aftes. Fik 17000, sat til 19500. Jeg er tilfreds og køber fik en god bil til prisen.
Nu står jeg så uden bil :shock:
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved