Hvem har udført denne test du omtaler og hvem har betalt for testen?
Det er altid sundt at have en smule kritisk sans når man modtager informationer.
--
Du skriver, i uddrag: '...Men har set nogle belastningsprøver udført for øjnene af mig..'.
Vil det sige at du var tilstede ved testen?
Hvis ja, hvor testen blev udført og hvem udførte testen?
Var disse personer accrediteret eller ansat i et godkendt testinstitut (f.eks.: Fraunhofer) eller testfirma (f.eks.: DEKRA eller TÜV), eller evt. UL?
--
I den ene ende er oliebranchen en økonimisk stormagt der anvender alle midler for at deres produkter skal blive solgt.
I den anden ende er der nogle få, som f.eks. medlemmerne af Volvosnak (og tilsvarende fora) der forsøger at forstå og finde de bedste produkter til deres biler, - lige meget om det er motorolie, reservedele, hele biler eller andet.
-
På topdækslet af mine Volvo'er (se min avatar) har der altid stået: 'Castrol'.
Der er ingen tvivl om at Volvo og Castrol har indgået en fræk aftale for mange år siden.
Alligevel har jeg siden min første Volvo i 1986 brugt Castrol Oil af den rigtige type og den bedste kvalitet.
Når olieskraberingen alligevel groede fast på min 240 / 2.3 / 1988 ved 270.000km var det fordi drænhullerne i stemplerne var for små, - det var ikke oliens skyld. Det er en kendt fejl på nogle af de røde motorer...
-
Nuvel, - i sidste ende bliver vi alle fyldt med reklame-pis og til gengæld modtager vi kun få verificerede facts.
Man skal tænde for tænkehatten før man accepterer alt det vi bliver bliver præsenteret for som fastslået sandhed på messer, på nettet, i TV, balde og i andre medier.
Der er rigtig mange der omgår sandheden med uforsigtighed (lyver) for at tjene penge.
--
Jeg har arbejdet i industrien som ingeniør i rigtig mange år.
Når jeg undervejs har hørt noget der lyder
Jeg håber det ovenstående giver forstand.
Alle kommentarer er velkomne, - jeg får sikkert tæsk
/oakey