Hej
Der er her et firma i Tyskland som også reparerer
disse komponenter.
De skriver ikke noget om at de ikke sevicerer privatpersoner.
http://www.car-ecu-repair.com
De udskifter begge pontentiometre med nogle kontaktløse givere.
Mvh
Michael
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

quark skrev:så hænger den ved 1200-1300 omdr i nogle sekunder

ivor skrev:Hej
Hvad nr står der på dit nuværende spjæld? Jeg har et til at ligge der hedder 8644347.
Det er 100% iorden og med software i.
Det er godtnok til en 5cyl men jeg kan se at den også bliver brugt i den 6 cyl. indtil 03
Du må da gerne låne det jeg har til fejlsøgning. (Bor i Viborg)
Mvh
Michael

jimDK skrev:quark skrev:så hænger den ved 1200-1300 omdr i nogle sekunder
jeg synes ikke det lyder som de klassiske gasspjælds-symptomer.
Men jeg er kun bekendt med opførslen for biler med manuelt gear,så jeg tør ikke sige hvad din motorstyring gør.
Jeg har problemer med mit gasspjæld i S80 2.4T 2001 (det har holdt 280.000km).
Jeg har selv renset det for et år siden(samt renset krumtap-ventilationen,skiftet olie-fælden),
og det har virket indtil i går, hvor jeg får "Limp Home Mode" ved en bestemt acceleration, muligvis svarer det til en bestemt vinkel på spjældet.
Nu vil jeg prøve at købe et nyt spjæld til ca 4000,- og så selv installere det (software skal dog indlæses hos Volvo).
Det er ikke vanskeligt at tage spjældet ud af bilen, det kan man selv gøre, og konstatere om det er beskidt (koster ca 100kr for en ny pakning).
Der findes en nyere udgave af MagnetiMarelli spjældet, som har et gult klistermærke (istedet for et hvidt, som de gamle Magneti Marelli har).
De "gule" skulle holde bedre.
Man kan ikke udskifte et MagnetiMarelli med et Bocsh-spjæld, fordi der er tilpasninger/ændringer andre steder i bilen også.

ivor skrev:Hej
Ja (det er den med gul mærkat)men den skal jo have det rigtige nr.
Mvh
Michael

fugmann skrev:Har du nogle links til disse spjæld?

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 4 gæster