Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Michael_Kristensen skrev:Hvad med olietyen, er det ikke noget med at Volvo anbefaler en T-max eller noget i den retning ?
/Michael

Carstens80 skrev:Hej igen
Klågem du må da have samme gear kasse i som min tror jeg, og sjovt nok var det Bilia i nærum som skrev til mig at man ikke kan få en ekstra oliekøler til min og at det heller ikke var nødvendigt. Hvad er forskellen om det er en V70 eller en S80 ??
Eller var det til den gamle model for så har jeg også hørt at det var bedst.
// Carsten

Klågem skrev:Carstens80 skrev:Hej igen
Klågem du må da have samme gear kasse i som min tror jeg, og sjovt nok var det Bilia i nærum som skrev til mig at man ikke kan få en ekstra oliekøler til min og at det heller ikke var nødvendigt. Hvad er forskellen om det er en V70 eller en S80 ??
Eller var det til den gamle model for så har jeg også hørt at det var bedst.
// Carsten
Jeg tvivler på at det er den samme gearkasse. Min er en 6 gears med tiptronic. Og den har en helt anden gearing end din. Da min er en dieselbil.
Men det var Ole på værkstedet der fortalte mig det.

Michael_Kristensen skrev:Jeg ringede til Volvo i Espergærde og fik en fin snak med Henrik om mine gearkasse olie/køle problemer.
Han foreslog en gennemskyldning af gearkassen og så montering af en ekstra oliekøler, når jeg kørte med campingvogn. Det var dog lidt dyrt, 3500 - 4000 kr. for gennemskyldning og 3800 kr. + arbejdsløn for ekstrakøleren.
Han fortalte at han de sidste år havde benyttet den fuldsyntetiske gearolie (havde brugt 2500 litter uden én eneste reklamation), men at Volvo anbefaler en traditionel olie og at de havde fortalt ham at Volvo's gearkasser ikke kunne holde til den fyldsyntetiske.

Michael_Kristensen skrev: Var inde hos BMW i Aalborg i dag, hvor én af deres teknikere også er en af mine personlige bekendte, og han fortalte, at til BMW fik de en olie fra fabriken som de udelukkende måtte anvende. Det var også fuldsyntetisk olie og den var helt klar. Jeg så tromlen, med der stod kun BMW og så hvad den skulle bruges til
BMW har også problemer med steptronic i taxi og i X5'eren
De bruger Castrol TransMax Z.Michael_Kristensen skrev:Ulrik da du var i Espergærde, fik du også skyllet ud og hvad farve og type (fuld- eller del-synt.) var den gearolie du fik på?

Michael_Kristensen skrev:Jeg ringede til Volvo i Espergærde og fik en fin snak med Henrik om mine gearkasse olie/køle problemer.
Han foreslog en gennemskyldning af gearkassen og så montering af en ekstra oliekøler, når jeg kørte med campingvogn. Det var dog lidt dyrt, 3500 - 4000 kr. for gennemskyldning og 3800 kr. + arbejdsløn for ekstrakøleren.
Michael_Kristensen skrev:Han fortalte at han de sidste år havde benyttet den fuldsyntetiske gearolie (havde brugt 2500 litter uden én eneste reklamation), men at Volvo anbefaler en traditionel olie og at de havde fortalt ham at Volvo's gearkasser ikke kunne holde til den fyldsyntetiske.
Lige nu tror jeg mere på Henrik end Volvo.
Michael_Kristensen skrev:Ulrik da du var i Espergærde, fik du også skyllet ud og hvad farve og type (fuld- eller del-synt.) var den gearolie du fik på?
Michael_Kristensen skrev:PS: Lige en sidste ting Ulrik, Lock-Up betyder det ikke direkte transmision, dvs. ingen effekt tab?
Hvis ja, hvorfor varmer den så når jeg kørte op ad bakkerne i hhv. 5., 4. eller 3. gear i manuel stilling?

Balder skrev:
hmmm.... Volvos (ATF) DexronIIE (Spec. Ford Mercon) hatr alltid været fuldsyntetisk...i modsætning til Dexron III , det er delsynthetisk.
Dexron Automatic Transmission Fluid (ATF) is probably the most common oil found on the parts shelves today.
It used to be called Type A transmission oil but as improvements were made to the oil, the name was changed to Dexron.
Many types of Dexron oil have been used over the years. The original Dexron oil became Dexron II, which developed into Dexron IIE in the early 1990's. Dexron IIE used extra additives that helped clean computer-controlled shift solenoids and pressure control solenoids inside the transmission.
After only a short time, Dexron IIE became Dexron III, which is still the current Dexron designation.
MvH Balder

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster