2003 D5 går ujævnt ved koldstart

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: 2003 D5 går ujævnt ved koldstart

Indlægaf olemedV70 » lør maj 19, 2012 14:46 pm

Min går aldrig ud, heller ikke nu, og omdrejningerne svinger ikke, i hvert fald ikke så meget at omdrejningstælleren kan registrere det. Det er bare ligesom den hakker lidt i tomgang, lige når den er koldstartet. I dag hentede jeg et ordentligt læs byggematerialer på traileren, og den gik fint. Min kone startede den og bakkede den ud af indkørslen. Da hun bakkede ind igen for at jeg kunne sætte traileren på, 30 sek efter, gik den helt fint og jævnt. Kan det være en utæt dyse ?? hvordan finden man sådan en fejl, hvis der er nogen ?? Den har nu kørt 2000 side jeg kørte den tør, hvis der var sket noget, ville det vel have vist sig nu, pumpen har snurret meget nu. Når bare bilen har kørt inden for de sidste par timer, er tomgangen fuldstændig harmonisk.
olemedV70
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4720 Præstø

Indlægaf Klågem » lør maj 19, 2012 15:20 pm

olemedV70 skrev:Min går aldrig ud, heller ikke nu, og omdrejningerne svinger ikke, i hvert fald ikke så meget at omdrejningstælleren kan registrere det. Det er bare ligesom den hakker lidt i tomgang, lige når den er koldstartet. I dag hentede jeg et ordentligt læs byggematerialer på traileren, og den gik fint. Min kone startede den og bakkede den ud af indkørslen. Da hun bakkede ind igen for at jeg kunne sætte traileren på, 30 sek efter, gik den helt fint og jævnt. Kan det være en utæt dyse ?? hvordan finden man sådan en fejl, hvis der er nogen ?? Den har nu kørt 2000 side jeg kørte den tør, hvis der var sket noget, ville det vel have vist sig nu, pumpen har snurret meget nu. Når bare bilen har kørt inden for de sidste par timer, er tomgangen fuldstændig harmonisk.

Læser du ikke hvad jeg skriver. Eller vil du bare ikke lytte.. få målt dyserne. Det lyder som en utæt dyse. Specielt når den lugter af diesel.
Lad vær med at tænke så meget over det. Men gør hvad vi siger til dig.
Du har en pm i beskeder
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf olemedV70 » ons maj 30, 2012 19:18 pm

En lille opdatering. Jeg var rundt på 4 benzintanke for at finde BellAd servicerens, men alle havde kun STP Dieselcleaner. Jeg tog chancen alligevel og gav den en flaske, på etiketten stod det var til Commonrail Diesel. Efter de første 200 km var den ujævne gang næsten væk, nu efter 600 kan jeg ikke høre, der er noget mere. Jeg har også kørt den noget friskere i denne periode. Når jeg får købt noget giver jeg den Bell Add i et par tanke. Nu spinder den omgående lige fra koldstart, som den gjorde før. Tak for rådene
olemedV70
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4720 Præstø

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj