Volvo V50 - gassede op af sig selv med hvid røg

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Volvo V50 - gassede op af sig selv med hvid røg

Indlægaf tjoule » tors jul 25, 2013 21:44 pm

hellerossum skrev:Hallo Volvo er velvidende om dette problem

Læs artiklen 'Volvo advarer kunderne' på http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 340766.ece

Artiklen fortælle jo ikke noget om 2.0 diesel motoren. Det er Volvo's egne motor med DPF der har problemer;-)
tjoule
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Bandit » fre jul 26, 2013 9:07 am

Sikke en Gyser!!!

På nogle bilmærker hjælper det at forsøge at tænde og slukke motoren hurtigt efter hinanden med nøglen, når det sker.
Det er noget med at der lukkes for luften i et par sekunder når nøglen drejes og uden luft kan motoren ikke forbrænde og den bliver kvalt.

Jeg ved dog ikke om det virker på de omtalte biler, men det er da vær at prøve, hvis man skulle komme ud for den situation.
Bandit
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Klågem » fre jul 26, 2013 15:50 pm

Bandit skrev:Sikke en Gyser!!!

På nogle bilmærker hjælper det at forsøge at tænde og slukke motoren hurtigt efter hinanden med nøglen, når det sker.
Det er noget med at der lukkes for luften i et par sekunder når nøglen drejes og uden luft kan motoren ikke forbrænde og den bliver kvalt.

Jeg ved dog ikke om det virker på de omtalte biler, men det er da vær at prøve, hvis man skulle komme ud for den situation.

Du kan da ikke lukke for luften uden der sidder et spjæld. Og det tror jeg ikke der findes på ret mange dieselmotorer.
Når en motor først løber løbsk, er der kun 2 ting at gøre. Enten i gear og slip koblingen eller få stoppet indsugning af med en hånd el.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Balder » fre jul 26, 2013 17:59 pm

Læs artiklen 'Volvo advarer kunderne' på http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 340766.ece

Hmmm... fra 2010 ... :roll:
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Balder » fre jul 26, 2013 18:03 pm

tjoule skrev:

Artiklen fortælle jo ikke noget om 2.0 diesel motoren. Det er Volvo's egne motor med DPF der har problemer;-)

...det er det samme på ALLE motorer hvor der indsprøjtes diesel ind i cylinderne for at får gang i partikkelfiltern uanset hvem der lave dem ... derfor er nogen gået over at sprøjte extra diesel i udstødning , lige før filtern.
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Bandit » tirs jul 30, 2013 16:08 pm

Klågem skrev:
Bandit skrev:Sikke en Gyser!!!

Du kan da ikke lukke for luften uden der sidder et spjæld. Og det tror jeg ikke der findes på ret mange dieselmotorer.
Når en motor først løber løbsk, er der kun 2 ting at gøre. Enten i gear og slip koblingen eller få stoppet indsugning af med en hånd el.

Har bare læst om noget lignende på en VW lupo 3l, hvor en utæt turbo fik motoren til at løbe løbsk på motorolie. Det skete da en synsmand var ude at køre, og han fik stoppet motoren ved hjælp af den fremgangsmåde jeg beskrev tidligere.
Som jeg forstår det har en lupo 3l netop et spjæld monteret, som lukker for luften. Dette skal forhindre motoren i at ryste unødigt når den slukkes.
Bandit
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf hellerossum » søn dec 08, 2013 20:38 pm

Volvo har først tilbudt mig en brugt renoveret motor til 25.000 skr el en helt ny til 50.000 skr.
Nu har de søgt længe og kan ikke opdrive en brugt ????
Så en ny motor til 50.000 skr incl arbejdsløn er vel en form for indrømmelse?
Er der nogen der har en mening om Volvo har repareret 2 gange for 40.000 skr og frasiger sig garantien på sidste reparation (der gik 5 mdr. Så skete det igen) - olie i motoren!!!
hellerossum
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf hellerossum » søn dec 08, 2013 20:45 pm

At artiklen om Volvo tilbagekalder flere modeller i 2010 og ikke nævner v50 2.0 er jo mærkeligt, da problemet er det samme?
hellerossum
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf ebergs » ons mar 19, 2014 18:28 pm

Jeg er ejer af en Volvo V50 2,0 diesel, årgang 2007.

Jeg har inden for de seneste 2 uger oplevet, at når jeg f.eks kører ud af en rundkørsel,

og accelererer, så sker der det, at når jeg kobler ud for at skifte fra eksempelvis 3. til 4. gear,

tager bilen fulde omdrejninger, og når jeg så kobler ind igen, falder omdrejningerne igen, heldigvis !

Dette er sket 3 gange indtil videre, og endvidere har jeg idag oplevet, at bilen bare begyndte at accelerere
af sig selv,da jeg kørte i 5. gear. Trådte så på bremsepedalen, uden at koble ud,hvorefter den så
faldt i omdrejninger igen !

Er der nogen der har en ide om hvad dette kan være ?
ebergs
Ny bruger
Ny bruger

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj