Vi havde præcis samme problem med vores gode gamle 940 turbo.
Den sagde en MEGET dyr lyd, da ene skovlhjul smadrede, og ødelagde katalysatoren.
Jeg købte en original renoveret turbo i en autoriseret Volvo papæske til min 940 hos Dansk Turbo Teknik på Amager for omkring 5000,-.
Jeg monterede den selv (han havde ikke tid her og nu og vi skulle på ferie). Vi fik det hele kontrolleret derude for omkring 1000,- såvidt jeg husker. Det tog ikke ret lang tid at skifte den. Selv ikke for en værktøjsforskrækket IT mand som mig. Det er pærelet.
En katalysator koster næppe 18-20K, så mon ikke der kan spares en hel del.
Iøvrigt fik jeg at vide derude, at en turbo er en sliddel som bør skiftes for hver ca. 100.000 km hvis man skal have fuld effekt, og være sikker på at den ikke gør som din og min gjorde. 100.000 km er muligvis i underkanten (de lever jo af at sælge dem), men ca. 300.000 er klart i overkanten. Da vi fik den nye turbo på, var det som at få spændt en raket på. Forskellen er som nat og dag.
Så der er noget at glæde sig til
Held og lykke med den !