Turbo og kat. til V40 T4 (98)

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Turbo og kat. til V40 T4 (98)

Indlægaf V40_T4_Sydsjælland » man okt 01, 2007 13:24 pm

Mit Volvo værksted har lige sagt 24.500 kr. for udskiftning af defekt turbo samt katalysator til min V40 T4 fra 98. :shock:
Turboen har tilsyneladende mistet en komponent, som er havnet i katalysatoren.
Den har gået 285.000 km og vi er meget glade for den bil.
Er der nogen i dette forum som har gode råd der kunne spare mig for nogle penge og få min T4'er ud at køre igen?
V40_T4_Sydsjælland
 

Indlægaf chr.kj » man okt 01, 2007 13:52 pm

Du kunne se om den kan renoveres hos f.eks. turbo.dk eller ligende.. jeg har desværre ingen personlig erfaringer med dem og kan derfor ikke udtale mig om service, priser osv.

Ellers kan du vel se efter en brugt turbo hos en hugger (www.dataophug.dk)
chr.kj
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: man apr 09, 2007 23:03 pm

Indlægaf Tubesnake » man okt 01, 2007 14:30 pm

Vi havde præcis samme problem med vores gode gamle 940 turbo.
Den sagde en MEGET dyr lyd, da ene skovlhjul smadrede, og ødelagde katalysatoren.

Jeg købte en original renoveret turbo i en autoriseret Volvo papæske til min 940 hos Dansk Turbo Teknik på Amager for omkring 5000,-.
Jeg monterede den selv (han havde ikke tid her og nu og vi skulle på ferie). Vi fik det hele kontrolleret derude for omkring 1000,- såvidt jeg husker. Det tog ikke ret lang tid at skifte den. Selv ikke for en værktøjsforskrækket IT mand som mig. Det er pærelet.

En katalysator koster næppe 18-20K, så mon ikke der kan spares en hel del.

Iøvrigt fik jeg at vide derude, at en turbo er en sliddel som bør skiftes for hver ca. 100.000 km hvis man skal have fuld effekt, og være sikker på at den ikke gør som din og min gjorde. 100.000 km er muligvis i underkanten (de lever jo af at sælge dem), men ca. 300.000 er klart i overkanten. Da vi fik den nye turbo på, var det som at få spændt en raket på. Forskellen er som nat og dag.
Så der er noget at glæde sig til ;)
Held og lykke med den !
Venlig Hilsen Carsten
Brugeravatar
Tubesnake
Redaktør
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre feb 09, 2007 0:05 am
Geografisk sted: Right behind you ;)

Indlægaf Ingemann » man okt 01, 2007 15:39 pm

Apropos ophug, så holder der en 98'er T4 i Malmø, som du måske kan hente en turbo og katalysator.
http://www.returbilen.se/start.htm?anl=1

De har en fast prisliste på dele, så det bliver nok ikke vildt dyrt.

Princippet hos returbilen er at de får biler ind, og så kommer folk SELV med værktøj og alt hvad der ellers skal til for at skrue de dele af de skal bruge. Så har de en fast pris på forskellige dele, så om du skal bruge en turbo fra en lada eller en ferrari (eksempel), så koster den 500 sek.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster