Ingemann skrev:Kun og kun..
Jeg vil mene at det er meget begrænset hvor meget den smule rør kan koste.. Også selvom man lavede det i aluminium eller rustfri. Ved godt at det ikke kan betale sig at få det lavet specielt, hvis man skulle have en fagmand til det, men kender en klejnsmed, så det skulle ikke være det store problem.
Jeg tænker bare på om der er nogle specifikationer, som ville være at foretrække at overholde?
Der findes et billede her af en manifold.
http://www.kgtrimning.com/
Men grundlæggende regler.
Ingen skarpe buk kun bløde buer.
Hullerne imod topstykker skal matche perfekt eller være lidt mindre.
Hullerne imod karburatorene skal matche perfekt, eller være lidt større.
Hvis hullerne i topstykker er mindre en dem i karburatoren, så skal røret være konisk i hele sin længde for en perfekt overgang.
Længden af manifolden er mest dikteret af hvad der er plads til.
Lang = bundtræk
Kort = topeffekt.
Meget groft sagt.
Her er en masse gode oplysninger, og forskellige beregnings modeller.
http://www.topplocksverkstan.se/fyrtakt ... ktion.html
Karburatorene må maks vinkle 15 grader fra vandret, ellers virker den ikke korrekt.
Så derfor virker 2000 sv kr billigt, i mine øjne.
(v)(a)(c)umudtag) til bremseforstærker kan snildt tages fra en cylinder.
Udtag til( v)(a)(c)umdåsen på strømfordeleren bliver ofte udeladt.
Det er en race opsætning og vi går efter maks. effekt ikke økonomi.
Man kan prøve at samle alle cylindre i en passende beholder, og føre det til (v)(a)(c)umdåsen.
Det kan virke til en Map sensor på et sprøjt, men ved ikke om signalet kan blive kraftigt nok til at trække en (v)(a)(c)umdåse på en fordeler.
MVH
Morten
Rettet: nyt link tilføjet, og () tilføjet for ikke at aktivere spamfiltret.