GLT kanster på T-5r erfaringer søges

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

GLT kanster på T-5r erfaringer søges

Indlægaf robocrab » man mar 31, 2014 22:48 pm

Skal lige høre om det kan svare sig at skifte knaster
da jeg skal igang med skiftning af pejlstænger

opsætning er:
td04-16t
3" forrør og 2,5" udstødning
3" glt gasspjæld
rip kit
luftfilter
blå dyser 395ml

hvad mangler jeg ellers???
robocrab
Superbruger
Superbruger

Re: GLT kanster på T-5r erfaringer søges

Indlægaf KasperHansen » man apr 07, 2014 13:19 pm

har læst mig til at indsugnings manifolden fra en glt'er har større volumen, end den orginale på en T5, ved ikke med en t5r. men det skal være manifolden uden vacuum styret lang/kort indsugning :)

Knaster burde ikke give den store effekt, iforhold til de heste du ca kommer til at lave. men det er jo én gang at gøre det :) ved ikke hvad man kan købe sådan nogle til :)

Hvilke stænger har du købt? går og leger med tanken om skift af stempler og stænger i min egen :)

mvh
- Volvo 850 T5 93'
248HK/389NM
KasperHansen
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf PeterFrost » man apr 07, 2014 13:45 pm

Det anbefales ikke at sætte GLT manifold på en turbo. Knasterne har en højere, dermed længere løft, som vil give et højere moment, svenskerne er helt vilde med GLT knaster og spjæld...

Stempler anbefales ikke på en brugsbil der også kører om vinteren, de kan ralle lidt når motoren er kold.

Jeg køber nok BSR stænger...
Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Søborg

Indlægaf KasperHansen » man apr 07, 2014 17:30 pm

viste godt det med de har mere løft, der giver self noget :)
hvorfor ikke manifold? går selv og overvejer at skulle prøve det af med manifold nemlig :)

hvad står sådan nogle bsr stænger til? :)

mvh
- Volvo 850 T5 93'
248HK/389NM
KasperHansen
Bruger
Bruger

Indlægaf PeterFrost » man apr 07, 2014 18:51 pm

En GLT manifold giver intet når der er turbo, det er så vidt jeg har læst mig til, kun på NA det er en fordel, og senere gik man også væk fra det.

BSR skal ha 495 pr stk.
Peter F.
Volvo 855R '97 Aut. - "Ordnet" ;)
PeterFrost
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Søborg

Indlægaf KasperHansen » ons apr 09, 2014 8:32 am

det var ikke så galt. :)

BSR plejer da at lave nogle okay ting, mon ikke også de stænger er ganske okay? har nok mere tillid til BSR stænger end et eller andet man kan købe på ebay :)
- Volvo 850 T5 93'
248HK/389NM
KasperHansen
Bruger
Bruger

Indlægaf Balder » tors apr 10, 2014 18:45 pm

1. GLT Knaster flytter momentet ca 1500rpm op , så du ville have mere krut i høje turtal.
2. GLT Manifold er faktisk gid vis man har nogen som kan anpasse Software dertil for at udnyte det optimalt , men det er ikke besværet værd.
3.Originale Stempler holder fint til omkring 500hk , med fordel kan bruges stempler fra S60R med B5234 ...
4. Det er kun smedestempler som larmer , spil ca. 0,07-0.09mm i forhold til normale stempler med 0.03mm , vis smedestempler bliver avfyret inden de bliver varmt går det galt ... (varmt betyder at oljen er på driftstemperatur omkring 100Grad)
5. Plejlstænger fra kina er godt nok til prisen , de ska bare vinkles og vejes inden brug - har ikke hørt om nogle skader af desse i hverken TPC eller NordicR - og der kører mange med dem.
6. Vis BSR sælger plejlstænger til en plovmand kommer de fra samme butik som alle andre hvor der ikke står Verdi,Pauter,SPM eller andre kændte navn på... og "Dessa vevstakar är av samma typ som användes när vi utvecklade 806Hk motorn åt Koenigsegg.
" betyder ikke andet at der også bliver "H-type" plejl brugt ... Men folk læser jå hvad de læse vil...
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj