Tak for de mange fine svar
Har nu kunnet konstatere endeligt at jeg har fået fat i en 190 HK version...så det kunne jo være værre
)
Så vidt jeg har forstået har dumpventilen den funktion at den skal "trykudligne" i systemet når man slipper gassen, for ikke at luften som allerede er i systemet skal bremse turboen og sinke spool-up effekten....hvilket skulle medvirke til at trykket hurtigere bliver opbygget/evt. bibeholdt på et konstant niveau ved ny gasgivning/åbning af spjældene...?
Men den skulle altså få motoren til at gå ud også??
Er det måske p.g.a. en forkert indstilling/for hård fjeder?
Jeg er ihvertfald hooked på et 2,5" simons fra kat. Synes det ser aldeles fornuftigt ud med den ene lige afgang også
...og hvis det ikke støjer overvældende er det ok at den lige siger lidt mere
Ferritas er betragteligt dyrere og knap så klædelige efter min smag....ihvertfald til min model.
Mht. luftfilter er jeg også lidt i tvivl...men det er nok noget der skal prøves...tror jeg vil høre hvad BSR anbefaler også....de må ha´ nogle hårde facts fra deres trimninger
Men afgjort, olie i luftmængdemåleren er ikke godt!
Har haft KN på flere biler og har ikke oplevet problemer...man skal dog være meget varsom med doseringen af olien
Tricket med konens silkestrømper kendte jeg så ikke
))