850 95 2,5 10v hakkende motorgang

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850 95 2,5 10v hakkende motorgang

Indlægaf sørenvolvo850 » man sep 01, 2014 23:31 pm

Hej!

Jeg har læst andre indlæg om dette emne, men er desværre ikke kommet nærmere på løsningen af mit eget.

Motoren "hakker" kører kun på 4 cyl. ved gasgivning, og er naturligvis særligt slemt ved gasgivning og ved sejtræk. Selv ved jævn fart er det der konstant.
Jeg har skiftet:
benzinpumpe og tændrørskabler for 10.000 km siden.
for nyligt har jeg skiftet:
- Strømfordelerdæksel og rotor
- Benzinpumperelæ
- Benzinfilter
- Har nu kontrolleret alle slanger og stik.
- Tændspole
- giver til luftmængdemåler
- giver til temperaturmåler
- servicerens i benzinen.
- Tændrør
- Taget kompressiontest, alle 5 cyl har over 12,1
- hevet tændrørshætter af 1 for 1 under tomgang. Det er ikke en bestemt cyl.
- sprøjtet koldstart på indsugningstilslutninger under tomgang, ingen forhøjet tomgang - ingen utætheder.
- skiftet olie + filter. Ingen unormal farve, lugt, konsistens eller lignende.
- næsten ingen forskel på kold og varm.
Den er meget stabil. Det er der hele tiden.
et aut. volvoværksted har fejlsøgt på den i flere timer uden resultat.
fejlkoden siger giver til luftmængdemåler, men den skiftede jeg (org. volvo) uden det løste problemet.
Da jeg havde problemet sidst, blev det løst med en ny benzinpumpe, men det kan da ikke allerede være det igen eller?

Jeg er snart træt.
Håber at kunne få et tip :)

mvh.
Søren
sørenvolvo850
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man sep 01, 2014 23:02 pm

Re: 850 95 2,5 10v hakkende motorgang

Indlægaf Waltersdorff » tirs sep 02, 2014 10:13 am

Hej Søren,

Jeg oplevede de samme problemer som dig og fik skiftet rotor, tændrør, tændrørskabler og det hjalp ca. 1 md. Derefter begyndte den igen.

Jeg fik skiftet knastakselsensoren og siden har der ikke været noget problem og det er nu 1 år siden. Du må ikke spørge ind til teknikken - kører kun i bilen og får mit værkstedet til at servicere/reparere den :D

Ved ikke om det kan være noget, som du skal kigge på. Der er sikkert mange teknikere herinde, som kan sige, at det ikke er knastakselsensoren, men denne udskiftning virkede for mig :lol:

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: ons maj 16, 2012 15:31 pm
Geografisk sted: Aarhus

Re: 850 95 2,5 10v hakkende motorgang

Indlægaf Pede66 » tirs sep 02, 2014 16:11 pm

Det kan det sagtens være, men den burde så også være lidt svær at starte.
Det er ikke unormalt de går i stykker.

MVH Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 768
Tilmeldt: ons jan 26, 2011 12:14 pm
Geografisk sted: Jægerspris

Re: 850 95 2,5 10v hakkende motorgang

Indlægaf sørenvolvo850 » fre sep 05, 2014 11:53 am

Mange tak for indlæggene.
Den starter med det samme.
jeg prøver med en knatakselsensor.

mvh.
Søren
sørenvolvo850
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man sep 01, 2014 23:02 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster