Volvo B27A info

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo B27A info

Indlægaf Ernst_himself » tirs jun 13, 2006 13:26 pm

Jeg har en B27A i min 244'er, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke tuning muligheder den motor har...kan man fx købe et andet topstykke? og hvor?...hvis der er en der har lidt guldkorn i den forbindelse så skriv endelig. Jeg vil også gerne vide havd Renault kalder den motor, så kan jeg måske finde stumper den vej rundt.
Ernst_himself
 

Indlægaf Volvo4life » ons jun 14, 2006 8:34 am

Motoren kaldes også PRV og findes bla. i Renault, Peugeut, DeLoran mv. Den blev bl.a lavet i en 2.5l udgave med turbo.

Der er meget delte meninger om denne motors kvalitet og holdbarhed. Populært sagt er det nok den dårligste motor der har siddet i en volvo. Den er dyr at skrue på og de første udgaver (til omkring 1988) havde tilpas mange designfejl til at de ødelagde sig selv... Har selv oplevet 2x B27E der opgav livet ved kun 40.000km og 190.000km. Havde selv en B280E der var blevet meget trist ved 240.000km.

En af de dumme fejl er at smørekanalerne til knastakslerne er for små så motoren generelt bare spiser knastaksler - og for at skifte knastakler skal motoren ud eller du skal lave et par ekstra huller ind mod kabinen. Der skal altid køres på god olie og maks 5000km mellem olieskift.

Er den iøvrigt original monteret i din 244?? GLT6 modellen er meget sjælden, da de fleste valgte den med 4eren eller 264 modellen hvis den skulle være 6benet.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Kristian » fre jun 23, 2006 12:33 pm

Glem den V6er og smid en V8 i, f.eks Buick/Rover eller Chevrolet small block, så kan du få HK nok, uden problemer.
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster