Amazon

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Amazon

Indlægaf Gårdbo » ons nov 14, 2007 22:50 pm

Hej alle sammen ville høre om man kan få et volvo 240bagtøj til og passe på en amazon og om det kan synes med det.

Eller kan det org bagtøj på en amazon godt holde til 350-400hk??
Gårdbo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors okt 11, 2007 20:17 pm

Indlægaf Ingemann » ons nov 14, 2007 22:58 pm

Det skulle jeg mene det kunne, men mht. til kræfterne tvivler jeg.

Du kan ikke få synet 350-400 hk i en Amazon.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Schroder » ons nov 14, 2007 23:13 pm

350 til 400... :wink:

Ja, du kan godt få synet 240bagtøj hvis du kan fremlægge duk på at det ikke går ud over din bremseeffekt.. + der skal ligge papire på dine svejsninger...

Hvilken motor vil du hente 350-400 hk fra?
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: ons jul 11, 2007 14:17 pm
Geografisk sted: Ballerup Kbh

Volvo

Indlægaf Gårdbo » søn nov 18, 2007 20:38 pm

Okay så er det ikke helt umugeligt.

Jeg skal have en volvo 740 GLT 16v motor. Og så kan man købe i sverie et kit der består af krumtap og stempler så motoren går fra en 2,3l til en 3,5l og så skal der bare godt med tryk på den.
Gårdbo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors okt 11, 2007 20:17 pm

Indlægaf Morten VJ » søn nov 18, 2007 21:43 pm

Der er ingen grund til de mange liter.
En standart motorstørrelse kan snildt understøtte de hk tal.
Selv i 8 ventil versionen.
Man skal bare tænke lidt selv, og finde de passende komponenter.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf Volvo4life » søn nov 18, 2007 21:47 pm

Jeg skal have en volvo 740 GLT 16v motor. Og så kan man købe i sverie et kit der består af krumtap og stempler så motoren går fra en 2,3l til en 3,5l og så skal der bare godt med tryk på den.


Tror du skal overveje det nøje inden du starter på det projekt. B234F er en svær motor at arbejde på og der findes få performence-dele til den motor. Elsempelvis er en turbomanifold meget svær at finde til den maskine.

Er det kit du nævner til en NA motor? I såfald vil det være en tæmmelig dårlig ide at sætte tryk på den bagefter.

Hvem laver iøvrigt det kit?

2.5l er normalt max på en b230 serien ved at skifte til marine dele.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Ingemann » søn nov 18, 2007 22:14 pm

Det lyder også rimelig vildt hvis man skulle kunne hende en ekstra tredjedel i slagvolumen bare ved at skifte krumtab osv sådan.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

tuning

Indlægaf Gårdbo » ons nov 21, 2007 22:18 pm

Hele kitttet med indsugnings manifold og udstødnings manifold lave mig og en af mine venner selv han er virkelig god til og tig svejse.
HAn svejder også selv sine intercooler lige efter de mål han vil have så det kommer han også til og lave til mig.

Krumptap og stemplerne kan i se inde på den her hjemme siden. Han har virkelig bare alt.
http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=90

Men i må meget gerne komme med gode ide`er for det betyder meget når jeg går i gang med det her projekt. :D
Gårdbo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors okt 11, 2007 20:17 pm

Indlægaf Morten VJ » lør nov 24, 2007 7:35 am

Du kunne prøve at finde lidt inspiriation her.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11843
Og kig lidt i deres projekt forum, de fleste har standart størrelse på motorene.

Mit bud på billige og holdbare 350 hk.
En standart B23et bund. bare renoveret ingen dyre special dele.
Et modeficeret 530 topstykke (8 ventiler) med 38mm udstødnings ventiler, og portet.
En t4/3 hybrid turbo, således at jeg kan beholde den originale udstødnings manifold en portet fra en 940 turbo.
En programmerbar motorstyring.

Bunden sidder i bilen, toppen er ved at blive lavet (vinterprojekt :wink: ))
Og turboen skal vælges/bestilles.

Der er slet ingen grund til at bruge 50.000 kr på bunden af motoren blot for at få 400 hk.

Søg lidt på de svenske forums feks. dette
http://forum.turboperformanceclub.com/

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf Dixie4y » lør nov 24, 2007 16:25 pm

[i][color=red]Hej alle sammen ville høre om man kan få et volvo 240bagtøj til og passe på en amazon og om det kan synes med det.[/color]
Jeg har sat et bagtøj fra en 240 på min volvo p1800...det kunne den godtt synes med...og det giver jo også samtidig bremseskiver bagpå. - rart når de 300-400 svenske heste skal standes

Hilsen
Dix
[/i]
Brugeravatar
Dixie4y
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: fre nov 23, 2007 14:37 pm
Geografisk sted: 8930 Randers

Takker

Indlægaf Gårdbo » tirs nov 27, 2007 21:55 pm

Takker for de mange svar kan høre folk har meget forstand på tingene herinde og har prøvet og lave dem før. :)
Gårdbo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors okt 11, 2007 20:17 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster